China, recunoscătoare statelor UE care au votat împotriva taxelor suplimentare. BYD va deschide o uzină auto în Germania

Publicat: 18 mart. 2025, 07:30, de Ady Ivașcu, în Auto , ? cititori
China, recunoscătoare statelor UE care au votat împotriva taxelor suplimentare. BYD va deschide o uzină auto în Germania
China, recunoscătoare statelor UE care au votat împotriva taxelor suplimentare. BYD va deschide o uzină auto în Germania

În toamna anului trecut, ​când statele membre ale Uniunii Europene (UE) au votat asupra propunerii Comisiei Europene de a impune taxe suplimentare la importurile de vehicule electrice din China, cinci țări s-au opus adoptării acestor taxe. Printre ele s-au numărat Germania şi Ungaria.

China, recunoscătoare statelor UE care au votat împotriva taxelor suplimentare. BYD va deschide o uzină auto în Germania

BYD, cel mai mare producător chinez de automobile electrice, are în vedere Germania pentru cea de-a treia facilitate a sa de asamblare din Europa, după ce prima economie europeană s-a opus anul trecut tarifelor introduse de Bruxelles pentru automobilele electrice made in China, scrie Reuters.

Uzina BYD din Ungaria ar urma să demareze producţia în luna octombrie a acestui an.

BYD mai are o uzină şi în Turcia,care ar trebui să înceapă să producă în luna martie 2026.

Atunci când vor ajunge la o capacitate maximă de producţie, uzinele BYD din Ungaria şi Turcia ar urma să aibă o capacitate totală de 500.000 de autoturisme pe an.

Chinezii ocolesc tarifele de import

Constructorii chinezi de automobile sunt interesaţi să deschidă uzine în Europa, în încercarea de a vinde mai multe automobile cu preţuri reduse în regiune şi a concura cu rivalii europeni, într-un moment în care scade cererea în China, cea mai mare piaţă auto din lume.

De asemenea, producătorii chinezi vor să ocolească tarifele la import introduse de UE anul trecut.

Într-un interviu acordat la începutul acestei luni pentru publicaţia germană Automobilwoche, vicepreşedintele BYD, Stella Li, a spus că grupul chinez analizează o posibilă a treia uzină din Europa, pe lângă cele două pe care le construieşte deja în Ungaria şi Turcia, dar nu a dezvăluit unde anume ar putea fi construită această facilitate.

Cu toate acestea, o sursă citată de Reuters a spus că Germania este prima alegere a BYD, chiar dacă această alegere este pusă sub semnul întrebării în interiorul companiei chineze, având în vedere costurile mari cu mâna de lucru şi energia din Germania, la care se adaugă productivitatea şi flexibilitatea redusă.

Grupul chinez are în vedere Europa Occidentală pentru cea de-a treia uzină a sa din regiune, pentru că vrea să crească gradul de recunoaştere a mărcii precum şi acceptarea BYD ca producător local în rândul consumatorilor europen.

Însă, în paralel, BYD vrea să respecte o directivă a Beijingului conform căreia companiile chineze nu ar trebui să investească în ţările care au sprijinit introducerea de tarife pentru importurile de automobile electrice chineze.