Chinezii au găsit modalităţi de a evita taxele UE pe maşini electrice

Publicat: 15 nov. 2024, 20:24, de Ady Ivașcu, în Auto , ? cititori
Chinezii au găsit modalităţi de a evita taxele UE pe maşini electrice
Chery a amânat începerea producției modelului său emblematic Omoda 5 EV până în octombrie 2025, având în vedere suprataxele UE

Partenerul spaniol al producătorului chinez Chery Automobile Co. a anunţat că depune eforturi pentru a asigura componente fabricate la nivel local, pentru soceitatea mixtă cu producătorul auto chinez, astfel încât vehiculele lor să poată fi comercializate ca fiind europene.

EV Motors şi Chery au decis la începutul acestui an să producă împreună vehicule cu combustie, hibride și electrice la o fabrică din Barcelona.

Livrările locale ar reduce costurile de import și ar îmbunătăți productivitatea, a declarat președintele companiei spaniole, Rafael Ruiz, într-un interviu pentru Bloomberg.

„Am analizat acest lucru în detaliu și lucrăm pentru a face automobilul european”, a afirmat Ruiz.

Aprovizionarea cu piese la nivel local este de două ori mai importantă, având în vedere că Uniunea Europeană a impus în această lună tarife vamale ridicate la importurile de vehicule electrice din China.

În timp ce partenerii intenționează să asambleze mașini din kituri la sediul din Barcelona, trebuie îndeplinite cerințele minime de conținut pentru ca acestea să fie considerate fabricate în UE.

La începutul acestui an, Italia a amendat o companie locală pentru că a comercializat vehicule ca fiind fabricate în Italia, dar care erau asamblate în principal în China.

Marca Ebro a EV Motors urmează să înceapă producția de SUV-uri cu propulsie convențională în această lună, a declarat Ruiz.

Chery a amânat începerea producției modelului său emblematic Omoda 5 EV până în octombrie 2025, având în vedere suprataxele UE.

Inițial, Ebro va asambla automobile din colecţii CKD – mașini pre-construite care sosesc în secțiuni – pe o suprafață de 300.000 de metri pătrați în portul Barcelonei, o fostă fabrică Nissan Motor Co.

Uzina va avea capacitatea de a produce o mașină la fiecare 10 minute, a declarat Ruiz.

Anul viitor, fabrica va deschide o linie de producție CKD (“completely knocked-down”), un pas mai aproape de producția la scară largă, care va necesita aprovizionarea cu mult mai multe componente la nivel local, a spus Ruiz.

În cadrul acestui proces, piesele sunt dezasamblate și trebuie sudate, vopsite și reasamblate în țara de import.

Ruiz și-a exprimat încrederea că Omoda 5 EV nu va fi supus taxelor vamale, deoarece va fi fabricat în Europa.

Spania este al doilea mare producător auto din Europa, după Germania, și are o listă solidă de furnizori, de la producători de bare de protecție la tehnologii de ștanțare și motoare.

Ebro, fondată în 1954, a fost cândva parte a Nissan. Compania s-a listat la Bursa din Madrid la 14 octombrie și avea o valoare de piață de 406 milioane de euro (429 milioane de dolari) la 14 noiembrie.