Chinezii continuă expansiunea în Europa şi vor vinde, din al doilea semestru, o marcă de lux, rival pentru Mercedes şi BMW
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/02/1280px-Denza_Z9_GT_001_cropped.jpg)
Chinezii continuă expansiunea în Europa şi vor vinde, din al doilea semestru, o marcă de lux, rival pentru Mercedes şi BMW. Gigantul chinez de maşini electrice BYD a lansat brandul său premium Denza în Europa, cu scopul de a-și susține extinderea în regiune și de a concura cu producătorii germani de top.
Denza, avangarda tehnologică a grupului BYD
Anul trecut, BYD a vândut peste 4,2 milioane de vehicule la nivel global, dintre care peste 90% în China. Vânzările Denza – cândva un joint venture 50:50 cu Mercedes și acum deținut integral de BYD – au reprezentat puțin peste 3% din vânzările totale ale grupului, scrie presa internaţională.
Consilierul special al grupului pentru Europa, Alfredo Altavilla, a declarat că Denza va fi avangarda tehnologică a grupului.
„Va anticipa caracteristici tehnologice care vor apărea ulterior pe mașinile marca BYD”, a spus el după prezentarea de la Săptămâna Designului de la Milano, la care a participat și vicepreședintele executiv Stella Li.
BYD avea în 2024 o cotă de 2,8% din piața europeană a vehiculelor electrice, după ce a introdus vehicule hibride pentru a se extinde.
Vânzările Denza în regiune vor începe în a doua jumătate a anului cu versiunea electrică a lui Z9 GT de 1.000 CP, iar cu o versiune hibridă la începutul anului 2026.
Grupul nu a oferit detalii suplimentare privind strategia sa comercială și planurile de produse pentru Europa.
Prețul primului model, încă nedivulgat, va depăși cel mai mare preț al mașinii din gama europeană actuală a BYD, de 72.000 de euro (78.790 de dolari).
Gama Denza va include, de asemenea, de la sfârșitul acestui an, dubița D9, în timp ce două vehicule off-road ar putea fi adăugate în viitor, a declarat Altavilla.
„Scopul este de a face din Denza o marcă premium completă”, a spus el, adăugând că se adresează atât clienților premium tradiționali, cât și clienților mai tineri, care au un interes deosebit pentru tehnologie.
Modelele Denza vor fi fabricate și exportate din China, deși BYD intenționează să înceapă producția la prima sa fabrică europeană, în Ungaria, în octombrie.
O a doua unitate BYD din Turcia este așteptată să intre în funcțiune în martie 2026. Când vor fi complet operaționale, acestea vor avea o capacitate totală de producție de 500 000 de mașini pe an.