Cimitirul CFR Marfă: 70% din vagoane sunt de fier vechi, iar cele bune au chiar și 60 de ani
Un document semnat de ministrul Sorin Grindeanu arată cât de vechi este parcul de vagoane al societății CFR Marfă, deținută de Ministerului Transporturilor.
O mare parte din parcul de vagoane al CFR Marfă nu este funcțional, iar cel care încă este bun este extrem de vechi. Nu există niciun vagon mai nou de 8 ani. Și nu există niciun ban pentru reparații pentru că societatea este în concordat preventiv. Acestea sunt câteva idei ce se desprind dintr-un document semnat de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, despre parcul de vagoane la CFR Marfă.
Conform sursei, compania deține 27.409 vagoane, dar doar 8.064 dintre ele mai sunt active. 2.547 au fost fabricate între 1965 și 1985. Asta înseamnă că unele au chiar și 60 de ani. Raportând la numărul de vagoane existente în parcul total, cifra de 220 de vagoane fabricate între 2005 și 2015 este foarte mică.
Documentul spune că nu au fost alocate fonduri pentru reparații capitale cu modernizare în 2023 pentru că CFR Marfă se află în procedură de concordat preventiv.
Procedura de concordat preventiv este un mecanism juridic prin care o companie aflată în dificultate financiară își propune să evite falimentul și să își reorganizeze afacerile. Acesta este un instrument legal utilizat în anumite jurisdicții pentru a oferi debitorilor oportunitatea de a negocia și de a ajunge la un acord cu creditorii lor în vederea stabilirii unui plan de reorganizare financiară.
Procedura de concordat preventiv presupune prezentarea unui plan de reorganizare financiară, în care compania propune modalități de reducere a datoriilor, de restructurare a activelor sau de modificare a condițiilor de rambursare a datoriilor. Acest plan trebuie să fie fezabil și să prezinte o perspectivă realistă pentru revenirea companiei la o stare financiară sustenabilă.