Cine a câștigat licitația pentru reabilitarea căii ferate Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeş

Publicat: 11 feb. 2025, 19:26, de Rona David, în Transporturi , ? cititori
Cine a câștigat licitația pentru reabilitarea căii ferate Craiova - Drobeta Turnu Severin – Caransebeş

Licitația pentru reabilitare a liniei feroviare Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș a fost câștigată de o asociere de mai multe firme, sub numele de IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş – ROTARY CONSTRUCŢII MENTENANŢĂ S.A. Contractul va putea fi încheiat după încheierea perioadei legale de depunere a contestațiilor.

Potrivit unui comunicat CFR, criteriul care a stat la bază a fost cel mai bun raport calitate-preţ. Durata pentru elaborarea proiectului tehnic şi execuția lucrărilor va fi de 72 de luni, din care 12 luni proiectare și 60 de luni execuție.

Valoarea contractului este de peste 2,1 miliarde lei

Valoarea estimată a contractului pentru Proiectarea și Execuția lucrărilor aferente obiectivului de investiții ”Reabilitarea liniei feroviare Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeş, parte a Coridorului Orient/Est-Mediteranean” LOT 6: CAP X PO NOU POARTA – CARANSEBEŞ KM 436+887 – KM 474+046,53, este cuprinsă în intervalul 2.208.020.546,14 lei – 2.628.839.127,32 lei, fără TVA.

Care sunt obiectivele proiectului

– modernizarea liniei de cale ferată în conformitate cu Specificaţiile Tehnice de Interoperabilitate (STI), linie simplă sau dublă, electrificată, de 25 kV;

– introducerea instalaţiilor de centralizare electronice/electrodinamice noi sau reabilitate, după caz, în staţii şi linie curentă şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS nivel 2 în conformitate cu Specificaţiile Tehnice de Interoperabilitate (STI) şi cu previziunile cererii de trafic de călători şi de marfă naţional şi internaţional;

– sarcina maxim 22,5 tone/osie;

– lungimea maximă a trenului de 740 m în toate staţiile;

– caracteristici ale peroanelor: peroane înalte cu lungime de 400 m, în toate staţiile;

– ecartament nominal: 1435 mm;

– lucrări de reabilitare a tunelurilor Feneş şi Tîmpa. În cazul tunelului Tîmpa, noua cota a niveletei nu asigura gabaritul standard, prin urmare se va realiza largirea acestuia;

– lucrări de construcţie nouă a 2 tuneluri galerie simplă (policentrică) cu cale dublă: Poarta 2 (550m) şi Poarta 3 (305m);

– lucrări civile în staţii – lucrări de igienizare si cosmetizare a construcţiilor existente, intervenţii la structuri, eficientizare fluxuri;

– îmbunătăţirea geometriei traseului în plan şi în profil longitudinal (rectificări de curbe şi încadrarea elementelor de profil în prevederile normativelor în vigoare);

– lucrări de semnalizare si telecomunicaţii;

– se vor asigura viteze de circulaţie ale trenurilor de maxim 120 km/h;

– modernizarea instalaţiilor de electrificare pe toată lungimea (în sistem de alimentare de 25 kV, 50 Hz);

– mărirea capacităţii de tranzit;

– montarea de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot.

Sursa de finanțare

Banii vin din fonduri externe nerambursabile prin Programul Transport (PT) 2021 – 2027, de la Bugetul de Stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, precum şi din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.