Cine este frânarul șef din Transporturi al achizițiilor de vagoane și locomotive CFR
De aproape opt ani de zile funcționează, sub tutela Ministerului Transporturilor, o instituție care ar trebui să se ocupe de reforma și modernizarea căii ferate, dar care, în realitate, taie frunză la câini. Mai mult, colac peste pupăză, de vreo trei ani, instituția aceasta este condusă de un absolvent de istorie.
Șapte miniștri ai Transporturilor au girat tocarea anuală de către ARF a peste un milion de euro
Prin Ordonanța de Urgență nr. 62 din 28 septembrie 2016 s-a înființat Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), sub tutela Ministerului Transporturilor. Scopul pentru care s-a înființat a fost „stabilirea și urmărirea procesului de implementare a măsurilor necesare pentru eficientizarea rețelei de transport feroviar public de călători pe o rețea feroviară” și, atenție, „achiziţionarea de material rulant necesar efectuării transportului feroviar public de călători”. Numai că, de la înființare și până azi, adică de aproape opt ani, s-au schimbat vreo șapte miniștri ai Transporturilor, iar ARF n-a țesut nici măcar o ramă electrică ori vreuna CFR sau de metrou. În schimb, an de an, se toacă peste 1.000.000 de euro pentru salarizarea a vreo 80 de angajați.
Florin Cîțu, „tătucul” lui Roșeanu
Colac peste pupăză, fostul premier Florin Cîțu l a numit în fruntea ARF pe Ștefan Roșeanu, profesor de istorie, care și-a făcut ucenicia făcând machete pe plumb la un cotidian central. Ulterior, acesta s-a „remarcat” prin rezemat pereții pe la diverse uși din Palatul CFR, iar, în 2012, ca urmare a unei cârdășii politice controversate, a fost parașutat, pentru câteva luni, la conducerea CFR Călători. Dar, în guvernarea Orban, Ștefan Roșeanu se aciuiește la cabinetul unui secretar de stat din Ministerul Transporturilor, după care, în octombrie 2021, este parașutat de fostul premier Florin Cîțu la șefia ARF.
Roșeanu, vânzătorul de gogoși feroviare al lui Grindeanu
De la aterizarea în fruntea ARF, profesorul de istorie Ștefan Roșeanu s-a remarcat prin aroganță și vândut gogoși la televizor. Și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a fost primul care a înghițit gogoșile lui Roșeanu privind reforma feroviară. Astfel, Grindeanu a căzut în plasa întinsă de Roșeanu și nici până azi n-a văzut un vagon de metrou din Brazilia, iar trenul de călători tras de un marfar din Polonia a luat foc la Făurei. Dar Roșeanu continuă să-l aburească pe Sorin Grindeanu că achiziițile de material rulant sunt în grafic, dar din punctul de vedere al unei firme susținute de vicepremierul Marian Neacșu.
Roșeanu umflă organigrama ARF cu un post de vicepreședinte
Mai nou, ca să-și mascheze incompetența, profesorașul de istorie Ștefan Roșeanu vrea să mai înființeze un post de vicepreședinte al ARF, cu funcția de subsecretar de stat. Adică, după ce aproape trei ani a tăiat frunză la câini, pentru 2.000 de euro pe lună, la ARF, acum vrea să toace în doi frunză la câini, ca să paseze altcuiva incompetența managerială demonstrată de Roșeanu, timp de aproape trei ani de reformă feroviară … de tocat bani publici. Și ne mai mirăm de ce nu s-a făcut niciun vagon sau vreo locomotivă CFR? Pentru că s-a lăsat biciul pe mâna maimuțelor și e greu să te iei la întrecere cu vulturii, când zbori pe curcani!