Cine sabotează, nonstop, marile proiecte de infrastructură ale CNIR
Una dintre companiile-cheie ale Ministerului Transporturilor și a României este sabotată sistematic de un „încurcă-lume” deghizat în oengist impus de Sorin Grindeanu.
Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) SA a fost înființată prin Ordonanța de Urgență nr. 55/2016 prin reorganizarea Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, cu scopul de a fi „dezvoltatorul de infrastructură de transport rutier de interes public, de natura autostrăzilor, drumurilor expres, drumurilor naționale, variantelor ocolitoare, precum și a altor elemente de infrastructură rutieră definite conform legii”.
„Eu, Cătălin Urtoi, cer Procurorului General al României să ceară oficial scoaterea în afara legii a PSD”
Numai că operabilitatea și eficiența acestei companii lasă mult de dorit din cauza unui frânar adus de Sorin Grindeanu de la Iași. Este vorba de Cătălin Urtoi, licențiat în construcții hidrotehnice, care s-a „remarcat” în 2020 prin faptul că „Eu, Cătălin Urtoi, cetățean liber al Europei, cer Procurorului General al României să ceară oficial scoaterea în afara legii a PSD”. Activistul anti-PSD Cătălin Urtoi, care era și vicepreședintele Asociației „Împreună pentru A8”, a fost recuperat la începutul lui 2022 de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, fiind consilier personal al acestuia. Misiunea sa era de a-l ține la curent pe ministrul Sorin Grindeanu cu situația infrastructurii rutiere din Moldova, fiind mandatat în acest sens de membrii asociațiilor „Împreună pentru A8” și „Mişcarea pentru Dezvoltarea Moldovei”. Numai că activistul anti-PSD a devenit Pro PSD și cele două ONG-uri i-au retras mandatul lui Cătălin Urtoi. Ulterior, în aprilie 2023, oengistul Urtoi a ajuns director general interimar la CNIR SA, remarcându-se prin tăiatul frunzei la câini și multă gargară. Practic, timp de 11 luni cât a fost director general interimar la CNIR, Cătălin Urtoi a blocat orice investiție, sub pretexte numai de el știute. Și PUTEREA a semnalat la acea vreme că Urtoi este frânarul CNIR (https://www.puterea.ro/cnir-
Cătălin Urtoi: „Politruci de 2 lei susținuți de PSD și PNL pun piedici autostrăzii Unirii, Iași-Târgu Mureș”
Printr-un așa-zis concurs făcut de o firmă de recrutare abonată la contracte cu Ministerul Transporturilor, Cătălin Urtoi ajunge, pe 13.02.2023, în Consiliul de Administrație al CNIR alături de alte opt persoane, deși experiența sa în materie de drumuri era spre zero. Însă, după ce Comisia Europeană a blocat anul trecut o tranșă de bani din PNRR pentru că în anumite companii de stat, printre care și CNIR, au fost numiți ilegal mulți administratori, Cătălin Urtoi a ajuns președintele CA de la CNIR SA. Din această postură de șef al boardului administrativ, oengistul din Iași, ajuns peste noapte mare specialist în drumuri, a bulversat întreaga activitate a CNIR. De fapt, permanent, Cătălin Urtoi sabotează conducerea CNIR, după care postează pe rețelele sociale că moare de grija autostrăzilor. Dar când se pune problema să se aprobe anumite investiții în CA de CNIR, Cătălin Urtoi fie nu votează, ori amână sub diverse pretexte. În realitate, el sabotează sistematic compania, având grijă doar să-și promoveze imaginea cosmetizată de mare salvator al infrastructurii rutiere. Culmea tupeului și a ipocriziei, el, prin postările pe rețele sociale, admite oficial că „politruci de 2 lei susținuți de PSD și PNL pun piedici autostrăzii Unirii, Iași – Târgu Mureș”, deși el este frânarul-șef al acestui proiect. Practic, sub umbrela și pe banii CNIR, Cătălin Urtoi continuă să se comporte ca un oengist făcând jocurile unor firme din anturajul său, fapt pentru care se plimbă cu o limuzină oferită cadou de niște oameni de afaceri.