Cine sunt constructorii cu cele mai mari progrese pe șantierele drumurilor de mare viteză din România

Publicat: 15 oct. 2024, 06:27, de Marian Apipie, în Transporturi , ? cititori
Cine sunt constructorii cu cele mai mari progrese pe șantierele drumurilor de mare viteză din România
Cine sunt constructorii cu cele mai mari progrese pe șantierele drumurilor de mare viteză din România

Asocierea turco-română Ozaltin – Strade Bauunternehmung – Visio este din nou lideră în topul constructorilor de drumuri de mare viteză din România, cu progresul înregistrat pe tronsonul 1 al DEx12 Craiova – Pitești. De altfel, în acest an antreprenorul care construiește tronsonul din Dolj al drumului expres a înregistrat constant cel mai mare progres de pe șantiere de infrastructură rutieră deschise în țară. Asocierea Ozaltin – Strade – Viso este urmată în clasamentul lunii august de grupul UMB și Dimex 2000.

Cine sunt constructorii cu cele mai mari progrese pe șantierele drumurilor de mare viteză din România. Turcii de la Ozaltin ocupă, în luna august, primul loc în topul constructorilor de autostrăzi din România, cu lucrările la „Autostrada Ford“. Grupul UMB și Dimex 2000 sunt următorii clasați, cu lucrări la A7, A3 și Drumul Expres Turda – Tureni, informează Economica.net. Asocierea condusă de Ozaltin revine, astfel, pe primul loc în topul constructorilor de autostrăzi în luna august, după ce în luna iulie fusese detronată de pe locul pe care îl ocupase trei luni la rând (aprilie, mai și iunie).

În ultima lună din vară, Asocierea Ozaltin – Strade – Viso a raportat cel mai mare progres de pe șantierele de autostradă și drum expres din România, de peste 11 puncte procentuale. Astfel, stadiul lucrărilor rămase de executat pe tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova – Pitești a depășit 68%, conform datelor actualizate pe harta CESTRIN.

UMB a menținut un ritm constant și ocupă locurile 2 și 3

Mai departe, UMB a avut un proges de peste 9 puncte procentuale la „Cocoașa de la Focșani“. Realizat în proporție de două treimi, lotul 4 Mândrești Munteni – Focșani Nord al A7 Buzău – Focșani este în cărți pentru darea în trafic în 2024. Topul continuă tot cu UMB, care a avut un avans de 8,75 puncte procentuale pe lotul Zimbor – Poarta Sălajului din Autostrada Transilvania (A3). Stadiul lucrărilor la acest lot se apropie de 60%.

Grupul controlat de Dorinel Umbrărescu ocupă și următoarea poziție, cu un progres de 8 puncte procentuale pe lotul 2 Vadu Pașii – Râmnicu Sărat al A7 Buzău – Focșani. Aici, lucrările au ajuns la un grad de execuție de 57%. Cele 4 loturi ale secțiunii Buzău – Focșani pe care lucrează UMB ar putea fi deschise în acest an.

Cine sunt constructorii cu cele mai mari progrese pe șantierele drumurilor de mare viteză. Dimex 2000 și asocierea Pizzarotti – Retter, ritm bun de lucru

Tot un avans de 8 puncte procentuale a raportat și constructorul bistrițean Dimex 2000, la Drumul Expres Turda – Tureni. Noua șosea de legătua la A3 din Cluj este realizată în proporție de 53%. Pe următoarea poziție se află asocierea Pizzarotti – Retter, cu un avans de 7,77 puncte procentuale la lotul 1 Dumbrava – Mizil al A7 Ploiești – Buzău. Executat în proporție de 85%, și acest lot este programat pentru inaugurare în 2024.

Retter s-a mișcat bine pe A7 Ploiești – Buzău! Au fost montate grinzile la structura 10. Când va fi gata lotul 1

UMB revine cu un avans de 7,57 puncte proncetuale la lotul 3 Râmnicu Sărat – Mândrești Munteni al A7 Buzău – Focșani. Realizat în proporție de peste 53%, și acest lot ar urma să fie dat în trafic până la finalul anului. Același constructor se situează și pe următorul loc, după ce a progresat cu 7 puncte procentuale pe lotul Răcăciuni – Bacău al A7 Focșani – Bacău, realizat 19%.

Cine sunt constructorii cu cele mai mari progrese pe șantierele drumurilor de mare viteză din România. Asocierea turcă Nurol – Makyol se menține și ea în topul constructorilor

Tot cu 7 puncte procentuale a avansat UMB și pe lotul 1 Buzău – Vadu Pașii al A7 Buzău – Focșani. Lotul cu mega-podul peste râul Buzău a ajuns la un stadiu al lucrărilor de 55%.

În top urmează constructorul din Turcia Nurol. Asocierea Nurol – Makyol a raportat un progres de 6 puncte procentuale pe lotul vecin, respectiv lotul 3 Pietroasele – Buzău din A7 Ploiești – Buzău.

Din nou, UMB apare în top cu un avans de 5,5 puncte procentuale pe tronsonul 4 din Drumul Expres Craiova – Pitești (DEx12), realizat în proporție de peste 70% (procent din lun august, care a ajuns acum la 75%). Și următorul loc revine tot UMB, cu un progres de 3,95 puncte procentuale la lotul 4 Nord din Autostrada Bucureștiului (A0), executat aproape 22%.

PORR Construct, progres bun pe secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș a A1 Sibiu – Pitești

Topul continuă cu PORR Construct, care a avansat cu 3,88 puncte procentuale la secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș din A1 Sibiu – Pitești. Lucrările care includ și primul tunel veritabil de autostradă din România sunt realizate în proporție de peste 48%.

Tot pe A1 Sibiu – Pitești, WeBuild a avut un progres de 3,61 puncte procentuale la secțiunea 5 Pitești – Curtea de Argeș, realizată în proporție de aproape 80%. În continuarea topului, asocierea Coni – Trace a raportat un avans de 3,4 puncte procentuale pe lotul 2 Mizil – Pietroasele al A7 Ploiești – Buzău.

Astfel, primul lot intrat în execuție din A7, finanțată prin PNRR, a depășit pragul de execuție de 90%. Tot cu 3,4 puncte procentuale a progresat și UMB pe lotul 1 Săucești – Trifești al A7 Bacău – Pașcani.

Mai departe, UMB a avut un avans de 3 puncte procentuale pe lotul 2 Domnești Târg – Răcăciuni al A7 Focșani – Bacău. Un progres de 3 puncte procentuale a fost raportat și pe lotul 3 al A0 Nord, contractat cu chinezii de la CCECC și unde lucrează subcontractorul român Baxcom. Pe restul șantierelor monitorizate, progresele au fost mai mici de 3 puncte procentuale, fie nu au fost raportate.

Citește și: Turcii dau năvală să ne modernizeze căile ferate! Sunt în joc contracte de miliarde de euro