Cine va elibera cărțile de identitate electronice pentru românii din străinătate
O modificare a OUG 97/2005 prin care cetăţenii români din diaspora pot solicita eliberarea de către statul român a cărţilor de identitate electronice, a fost făcută în plenul Senatului, luni, 8 mai.
„De la data asigurării infrastructurii tehnice necesare punerii în circulaţie a cărţii electronice de identitate, cetăţenii români cu domiciliul în străinătate pot solicita eliberarea cărţii electronice de identitate cu adresa de domiciliu în străinătate oricărui serviciu public comunitar de evidenţă a persoanelor ori misiunilor diplomatice sau oficiile consulare ale României”, prevăd noi alineate adăugate articolului 13 al OUG 97/2005, conform publicației ziare.com.
„Proiectul răspunde nevoilor cetăţenilor români care sunt din ce în ce mai mobili şi mai familiarizaţi cu procedurile informatice. Acestea vor beneficia de eliminarea discriminării existente între cetăţenii români cu domiciliul în România şi cetăţenii cu domiciliul în străinătate, precum şi de proceduri facile menite să îi încurajeze să-şi declare domiciliul sau reşedinţa pentru ca statul român să aloce resurse bazate pe datele reale cu privire la numărul de cetăţeni care locuiesc într-o unitate administrativ-teritorială”, se arată în expunerea de motive a proiectului iniţiat de un grup de parlamentari PNL şi USR.