Ciolacu, mândru de evoluția autostrăzii A7: ‘Cea mai mare realizare după Revoluție. În sfârșit se întoarce Moldovei ceea ce era corect’
Prim-ministrul României, Marcel Ciolacu, împreună cu Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, au efectuat o vizită pe șantierul Autostrăzii Buzău-Focșani (A7), verificând lucrările pe tronsonul 4, cunoscut sub numele de „Cocoașa de la Focșani.”
Ciolacu laudă munca de pe A7
Acest segment, cu o lungime de 10,9 kilometri, este considerat unul dintre cele mai importante, urmând să fie primul tronson finalizat și recepționat din cadrul Autostrăzii A7, un proiect mult așteptat de către locuitorii Moldovei.
După evaluarea lucrărilor, premierul Ciolacu a subliniat că realizarea Autostrăzii Moldovei este un motiv de mândrie pentru întreaga țară, considerând acest proiect drept una dintre cele mai mari reușite ale României de după Revoluție.
El a explicat că, dacă aceste investiții s-ar fi realizat la timp, mulți dintre românii din Moldova nu ar fi ales să plece în străinătate în căutarea unui trai mai bun. Premierul a subliniat importanța acestei autostrăzi nu doar ca infrastructură, ci și ca parte a unei strategii mai ample de revitalizare economică și socială a regiunii.
„Cea mai mare realizare după Revoluție. E un moment de mândrie pentru toți românii faptul că am reușit, după 35 de ani, să începem să terminăm porțiuni din autostrada Moldova.
Normal că rămân procările cu A8, A13, ce avem finanțat, ce nu avem finanțat, ce avem de negociat la Comisie în perioadă următoare, pentru că am ajuns la o cofinanțare de aproape 60% pe Autostrada Moldovei din bugetul de stat. Domnul ministru și în ultima ședință de guvern a mai cerut bani pentru această cofinanțare, deoarece a cheltuit toți banii din PNRR.
E un moment important pentru noi toți, un moment de mândrie. Și nu vorbesc aici doar de autostrada Moldovei, vorbesc de spitalul regional de la Iași, de spitalul de la Bacău, spitalul de la Focșani, de spitalul de la Vaslui, de 28 de centre, o cheltuială de un miliard de euro în învățământul dual”, a declarat premierul.
Ciolacu a menționat că finanțarea proiectului reprezintă o provocare semnificativă. Cu o cofinanțare din bugetul de stat de aproape 60%, proiectul Autostrăzii Moldovei a necesitat solicitări suplimentare de fonduri, inclusiv din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
În ultima ședință de guvern, ministrul Grindeanu a cerut suplimentarea fondurilor, deoarece bugetul alocat din PNRR a fost deja epuizat. Premierul a evidențiat că acest moment este unul esențial pentru toți românii, fiind un pas important nu doar pentru infrastructura rutieră, ci și pentru proiectele medicale și educaționale care vin în sprijinul regiunii Moldova.
În contextul investițiilor în infrastructura Moldovei, Ciolacu a adus în discuție și alte proiecte importante din regiune, printre care spitalul regional de la Iași și spitalele din Bacău, Focșani și Vaslui. El a amintit, de asemenea, de construirea a 28 de centre de învățământ dual, cu un cost total de un miliard de euro, subliniind că toate aceste investiții reprezintă o reparație istorică pentru Moldova.
Premierul a remarcat faptul că dacă aceste măsuri ar fi fost implementate mai devreme, Moldova nu s-ar fi confruntat cu un exod masiv al locuitorilor săi. El a subliniat că această dezvoltare strategică vizează întreaga infrastructură din zonă, nu doar autostrăzile, ci și rețeaua de căi ferate și porturile de la Brăila și Galați, precum și terminalul din Constanța.