Ciolacu, mesaj ferm pentru marii comercianți și producători: Nu vor mai putea păcăli clienții
Marcel Ciolacu i-a luat în vizor pe marii comercianți și producători care au păcălit clienții din România scăzând gramajul la produse după plafonarea prețurilor, ceea ce a făcut ca românii să nu mai simtă diminuarea costurilor. Premierul României a anunțat că atât ANPC, cât și și Consiliul Concurenței vor efectua controale și vor dispune măsurile necesare, astfel încât să nu mai poată fi utilizate aceste ”practici înșelătoare”.
”Facem deja un pas important și în problema reducerii gramajului, dar a păstrării prețului, acest tip de scumpire mascată, de înșelare a clienților. Președintele ANPC a pus în transparență decizională ordinul care impune procesatorilor să semnaleze clar orice micșorare a gramajului produselor, cu toate detaliile necesare. Protejăm mai ales puterea de cumpărare a celor cu venituri mici și medii, cei mai afectați de aceste practici înșelătoare.
Citește și: Ciolacu anunță o investiție de 11 milioane de lei pentru modernizarea căii ferate Focșani-Roman
Un alt tip de intervenție la fel de necesară este a Consiliului Concurenței și va exista un control asupra pieței detergenților unde există creșteri de prețuri total nejustificate. Vrem să întregim astfel cadrul măsurilor de stopare a scumpirilor demarat prin mecanismele de plafonare a prețurilor.”, a declarat Marcel Ciolacu.
Ciolacu: ”Este o formă de înşelăciune împotriva consumatorilor”
Săptămâna trecută, premierul României a anunțat că urmează să fie elaborată o reglementare în baza căreia producătorii vor fi obligaţi să semnaleze vizibil pe ambalaj, în cazul în care au redus gramajul unui produs.
„Unii comercianţi au scăzut gramajul la produse, dar au lăsat preţurile la fel de mari. Consider că aceasta este o formă de înşelăciune împotriva consumatorilor! Este de fapt o scumpire ‘camuflată’, nejustificată economic, sub un ambalaj foarte asemănător. Cer tuturor autorităţilor de control din România să intervină urgent! Iar în paralel, să pregătim o reglementare, pe modelul francez: producătorii să fie obligaţi să semnaleze vizibil pe ambalaj că au redus gramajul, dacă preţul produsului a rămas neschimbat. Şi, evident, sancţiuni dure pentru nerespectarea acestei obligaţii”, a declarat atunci Marcel Ciolacu.