Ciolacu susține campania părinților de prevenire a consumului de droguri: Ce mă îngrijorează cel mai mult sunt drogurile foarte ieftine

Publicat: 22 iul. 2024, 13:04, de Corina Oprea, în SOCIAL , ? cititori
Ciolacu susține campania părinților de prevenire a consumului de droguri: Ce mă îngrijorează cel mai mult sunt drogurile foarte ieftine
Ciolacu susține campania părinților de prevenire a consumului de droguri: Ce mă îngrijorează cel mai mult sunt drogurile foarte ieftine

Un sondaj rapid online, realizat de Federația Națională a Părinților (FNaP), a scos la iveală motivele principale pentru care copiii ajung să consume droguri. La acest sondaj, desfășurat între 17 și 19 iulie 2024, au participat peste 1.000 de părinți din mediul urban și rural.

Conform rezultatelor, influența anturajului și lipsa de afecțiune în familie sunt principalii factori care contribuie la consumul de droguri în rândul tinerilor.

Ciolacu, îngrijorat de situația tinerilor

Structura respondenților arată că 55% dintre părinți au copii cu vârste între 14 și 18 ani. Din totalul respondenților, 49% au fete, iar 51% au băieți. De asemenea, 24% dintre respondenți provin din afara Bucureștiului. Este de remarcat faptul că 49% dintre părinți au discutat deja cu copiii lor despre droguri, fără a fi influențați de vreun eveniment specific.

Prim-ministrul României, Marcel Ciolacu, a salutat inițiativa FNaP, subliniind importanța prevenției în rândul părinților.

„Felicit inițiatorii acestei campanii pentru determinarea de a face ceva concret pe partea de prevenire la nivel de părinți. Ce mă îngrijorează cel mai mult sunt drogurile foarte ieftine, sintetice și toxice, pentru copii, iar cea mai mare greșeală a părinților este să creadă că așa ceva nu i se poate întâmpla copilului lor. Susțin campania lansată de Federația Națională a Părinților și îmi doresc o colaborare în acest sens între instituțiile statului și reprezentanții societății civile pentru a ne feri copiii de flagelul drogurilor”, a declarat Marcel Ciolacu.

Rezultatele sondajului arată că 65% dintre respondenți consideră influența anturajului drept principalul factor care îi determină pe copii să încerce drogurile pentru prima dată, în mod experimental. De asemenea, 56% dintre părinți indică lipsa de afecțiune ca al doilea factor important. Adolescenții ezită să discute cu părinții lor despre consumul de droguri, de teamă să nu fie judecați (81%) sau pedepsiți (74%). În plus, 26% dintre părinți cred că nepăsarea acestora contribuie la fenomen.

Când vine vorba despre alte probleme personale, percepția părinților este că adolescenții lor sunt mai puțin reticenți să fie judecați (69%). Aproape 17% dintre adolescenți preferă să discute aceste probleme cu un prieten. Barierele în calea comunicării dintre părinți și copii includ lipsa de timp (56%) și decalajul dintre generații (54%), fapt ce duce la dificultăți în desfășurarea activităților comune pentru 38% dintre părinți.

Președintele FNaP București, Eugen Ilea, a mulțumit tuturor celor care s-au alăturat campaniei „Unspoken”.

„Avem nevoie de tot sprijinul pentru a apăra generațiile viitoare împotriva dependenței de droguri. Vorbim deja de o situație critică, chiar dacă pentru noi, cei de la Federație, nu mai este neapărat o surpriză de ani de zile, dar acum e timpul să acționăm concret pentru a preveni și bloca accesul copiilor noștri la droguri, prin mobilizarea părinților din toată România”, a declarat Eugen Ilea.

FNaP dezvoltă campania Unspoken cu ajutorul unui grup de psihologi și psihoterapeuți, experți în adicții, avocați, comunicatori profesioniști și specialiști în domeniul politicilor publice, alături de sute de voluntari, părinți și copii, determinați să contribuie nemijlocit la prevenția împotriva consumului de droguri de orice fel. Pentru a vă alătura, trimiteți un mesaj la adresa de e-mail: [email protected].

Conceptul campaniei Unspoken a fost realizat de agenția V+O Communication, care va implementa și strategia de comunicare și va dezvolta întregul portofoliu de materiale de informare și suport, precum și toate activitățile ce vor fi organizate în sprijinul acestui demers.

Primii parteneri instituționali ai FNaP în campania Unspoken sunt Guvernul României și Agenția Națională Antidrog (ANA), FSE Spiru Haret si Consiliului Național al Elevilor din România.