Circulația mașinilor pe Podul Grant, restricționată de luni, până la finalizarea lucrărilor de consolidare
Primăria Capitalei a anunțat că începând cu luni, 16 octombrie, circulația mașinilor va fi interzisă pe Podul Grant, pe sensul de mers dinspre Calea Crângași către Strada Turda. Această restricție va fi în vigoare „până la finalizarea lucrărilor prevăzute în proiect”, cu speranța ca acestea să fie terminate până în martie 2024.
Motivul din spatele acestei măsuri drastice îl reprezintă starea nesatisfăcătoare a podului, dezvăluită într-o expertiză din 2017, ceea ce face ca lucrările de reabilitare să fie imperios necesare, conform informațiilor transmise de Primăria Municipiului București (PMB).
Pe perioada în care circulația mașinilor va fi restricționată pe Podul Grant, se vor putea folosi rute alternative. Astfel, mașinile vor putea utiliza Șoseaua Virtuții și Splaiul Independenței sau Calea Crângași și străzile adiacente Căii Giulești.
Deja bretelele pasajului aferente sensului Crângași-Turda au fost restricționate. De asemenea, locurile de parcare de sub Podul Grant au fost dezafectate, iar staționarea și oprirea autovehiculelor sunt interzise pe durata lucrărilor.
Primăria Capitalei, împreună cu constructorul S.C. Bog’Art S.R.L, au declarat că fac toate eforturile posibile pentru a finaliza lucrările până în luna martie 2024, moment în care traficul ar urma să fie reluat.
În ceea ce privește tramvaiul 41, sâmbătă, 14 octombrie, se va efectua montarea unui macaz care va permite circulația tramvaielor pe o singură linie peste pasajul Grant în sistem alternativ. Astfel, se va menține deschisă legătura între cartierele Drumul Taberei, Militari și Crângași cu zona de nord a orașului. Linia 41 va fi suspendată doar în această zi pentru montarea pieselor de cale necesare pentru circulația alternativă ulterioară.
Pentru preluarea călătorilor afectați de suspendarea tramvaiului 41, va fi înființată linia de autobuz 641, care va funcționa între „Piața Presei” și „Ghencea”, traversând o rută care include Bd. Expoziției, Bd. Mărăști, Bd. Mareșal Alexandru Averescu, Str. Turda, Pasajul Grant, Calea Crângași, Șos. Virtuții, Pasajul Lujerului, Str. Brașov, și Bd. Ghencea.
Valoarea totală a investiției pentru reabilitarea Podului Grant este de 65 de milioane de lei cu TVA inclus, conform Primăriei Municipiului București. Podul Grant, care deserveste atât circulația mașinilor, cât și tramvaiul 41, a fost inaugurat în 1981 și a mai fost reabilitat în urmă cu 16 ani. Pilonii vechi ai podului, inaugurat în 1909, încă există și astăzi.