Citroen e-C3 ameninţă poziţia Daciei Spring în segmentul electricelor low-cost, dar nu-i merg aplicaţiile software
Automobilul electric de 23.000 de euro Citroen e-C3, anunţat ca model cu preţ redus şi competitor al Daciei Spring pe segmentul electricelor low-cost, va fi livrat primilor clienţi abia după vacanţă de vară.
Tocmai aţi comandat un Citroën e-C3? Luaţi în considerare o livrare între februarie 2025 şi martie 2025
Tocmai aţi comandat un Citroën e-C3? Luaţi în considerare o livrare între februarie 2025 şi martie 2025, scrie site-ul delais.fr. Contactaţi-vă dealerul Citroën, acesta vă va putea oferi un termen mai precis în funcţie de configuraţia care vă interesează.
Termenele menţionate până în prezent de participanţii de pe acest site indică faptul că, pentru a comanda un Citroën e-C3, se pare că este nevoie de un termen mediu de livrare de aproximativ 6 luni. Printre participanţi, unii indică faptul că au aşteptat mai mult de 7 luni până în prezent.
Bloomberg a semnalat în premieră că Citroen e-C3 va fi livrat clienţilor cu câteva luni mai târziu decât era planificat din cauza unor erori de software
Bloomberg a semnalat la finalul lunii iulie că modelul Citroen e-C3 va fi livrat clienţilor cu câteva luni mai târziu decât era planificat din cauza unor erori de software.
La începutul lunii august, un purtător de cuvânt al Citroen, parte a grupului Stellantis, a declarat pentru publicaţia germană Automobilwoche că „primele livrări vor începe conform planului, după vacanţa de vară”.
El a admis că nu toate funcţiile software au fost finalizate şi că maşinile de la testul internaţional pentru presă de la Viena fost conduse fără aceste aplicaţii.
Maşinile testate de jurnalişti erau maşini de preserie, cu unele funcţii dezactivate, iarceste funcţii ar urma să fie puse la dispoziţie în următoarele săptămâni, au precizat oficialii mărcii franceze.
Potrivit Bloomberg, suita de aplicaţii software pentru Citroen e-C3 este încă nefinalizată pentru producţia de serie şi, prin urmare, acest model nu va fi livrat până la sfârşitul verii. Iniţial, livrarea era planificată pentru al doilea trimestru din 2024, adică pentru perioada aprilie – iunie.
Citroen a promovat noul e-C3 ca un model care revoluţionează mobilitatea electrică, compact şi accesibil, fabricat în Europa fără niciun compromis în ceea ce priveşte designul, confortul sau tehnologia.
Stellantis se confruntă însă cu întârzieri la un nou model cheie de vehicule electrice pentru Europa din cauza erorilor de software, cu impact asupra eforturilor de a întineri o gamă învechită şi de a inversa tendinţa de scădere a profitului.
Salvatorul pieţei europene de maşini electrice nu a avut o lansare uşoară
Citroen a prezentat anul trecut modelul e-C3 ca salvator al pieţei europene de vehicule electrice, cu un preţ începând de la 23.300 de euro, putând astfel să facă faţă concurenţei chineze. Cu toate acestea, lansarea sa nu a fost deloc uşoară, scrie arenaev.com.
Acum s-a aflat că e-C3 a fost amânat din cauza unor erori de software. Se spune acum că maşina este „cu luni în urmă”. Livrările ar fi trebuit să înceapă în al doilea trimestru al acestui an, deci între aprilie şi iunie, afirmă site-ul menţionat mai sus.
Cu toate acestea, iată-ne în august şi acest lucru nu s-a întâmplat încă. Marca vizează acum începerea livrărilor „după vacanţa de vară”, fără nimic mai concret decât atât în acest moment. Citroen a primit până acum 30.000 de comenzi pentru e-C3.
Jurnaliştii de la electricdrive.com scriu însă că, în ciuda întârzierilor din cauza problemelor de software, modelul e-C3, pe care l-au testat deja, are cu siguranţă potenţial. Mai ales având în vedere preţul. Rămâne de văzut dacă o întârziere a producţiei pune beţe în roate, dar este puţin probabil.