Citroën, gata să provoace Dacia: Un nou capitol în competiția pentru mașini accesibile
Citroën, unul dintre cele mai emblematice branduri auto din Franța, trece printr-o transformare strategică majoră. Sub conducerea lui Thierry Koskas, aflat la cârma companiei din februarie 2023, marca își propune să devină un jucător puternic pe piața mașinilor accesibile, intrând direct în competiție cu Dacia.
Deși termenul „low cost” este evitat cu grijă, atât de Citroën, cât și de Dacia, direcția este clară: producerea de automobile accesibile, care să răspundă nevoilor unei categorii largi de clienți. Cu o gamă aproape complet reînnoită în mai puțin de un an, Citroën își regândește poziționarea în cadrul grupului Stellantis, încercând să contracareze declinul din ultimii ani.
Modele noi, prețuri competitive
Lansarea noii Citroën C3 în 2024 a marcat un punct de cotitură. Cu un preț de pornire de 15.240 de euro pentru versiunea termică și 23.300 de euro pentru versiunea electrică ë-C3 (fără bonusuri incluse), modelul promite să atragă clienți care caută un raport calitate-preț excelent. În ianuarie 2025, Citroën a introdus un alt model important: C3 Aircross, un SUV compact disponibil la un preț de 19.700 de euro în varianta termică și 27.400 de euro pentru versiunea electrică (bonusuri neincluse). Ambele modele sunt fabricate la Trnava, în Slovacia, și vin cu prețuri fixe, care nu sunt negociabile.
Citroën țintește direct segmentul de preț al modelelor populare Dacia, precum Duster sau Jogger, poziționându-se cu aproximativ 5.000 de euro mai jos față de modelele comparabile Renault sau Peugeot. De asemenea, la finalul anului, Citroën va lansa noul SUV C5 Aircross, care, deși va avea un preț mai ridicat, va beneficia de un „poziționament agresiv” pentru a rămâne competitiv.