Ciucă, la deschiderea anului şcolar la Sebeş: Şcoala nu trebuie să oblige elevii să memoreze informaţii
Liceul Tehnologic din Sebeş a fost astăzi gazda unui eveniment deosebit, marcând deschiderea anului şcolar 2024 într-o nouă clădire modernă, dotată cu facilități de vârf. Preşedintele Senatului şi liderul PNL, Nicolae Ciucă, a fost invitatul principal, alături de alți lideri ai partidului, precum Rareş Bogdan şi Dan Motreanu, pentru a sublinia importanţa unei reforme educaţionale adecvate vremurilor actuale.
În discursul său, Nicolae Ciucă a vorbei despre nevoia de transformare a sistemului de învăţământ românesc, pledând pentru un model educațional care să nu se limiteze la memorarea unor informații, ci să ofere elevilor „un fundament pentru a reuşi în viaţă”. Liderul liberal a subliniat că educația trebuie să se alinieze rapid la realitățile sociale și economice în continuă schimbare și să anticipeze evoluțiile viitoare ale societății și economiei.
„Ultimii ani au arătat cât de important este să ne adaptăm provocărilor. Şcoala românească nu are voie să rămână în urma realităţilor sociale şi economice. Un sistem de educaţie performant este capabil să anticipeze evoluţia unei societăţi şi care vor fi în viitor necesităţile economiei într-o perioadă în care tehnologia evoluează rapid”, a declarat Ciucă. El a adăugat că prioritatea naţională ar trebui să fie tânăra generaţie, asigurându-se că aceasta beneficiază de cele mai bune condiţii de educaţie şi protecţie.
Ciucă a făcut un apel la elevi să nu se bazeze exclusiv pe informațiile învățate în școală, ci să fie deschiși la noi oportunități și să dezvolte gândirea critică și abilități practice. „Cheia succesului nu este simpla acumulare de cunoştinţe, ci capacitatea de a dezvolta gândirea critică, abilităţile practice şi de a forma caractere. Şcoala nu trebuie să oblige elevii să memoreze informaţii, ci să le ofere opţiuni, să le dezvolte aptitudinile şi să îi ajute să fie buni în domeniul pe care îl vor alege în viitor”, a spus liderul PNL.
Nicolae Ciucă a recunoscut că în trecut s-au făcut greşeli în învăţământul românesc, dar a menţionat că unele aspecte s-au îmbunătăţit în ultimii ani. Totodată, el a subliniat neîmplinirea închiderea şcolilor profesionale, considerând că aceste instituţii ar fi putut juca un rol important în formarea profesională a tinerilor.
Noua clădire a Liceului Tehnologic din Sebeş, care beneficiază de autonomie energetică, facilităţi pentru persoane cu dizabilităţi, sistem de iluminat cu senzori şi o sală de sport, reflectă angajamentul pentru îmbunătăţirea condiţiilor de învăţământ. Cu 34 de săli de clase și laboratoare, școala este pregătită să primească până la o mie de elevi, oferind astfel un cadru ideal pentru formarea viitorilor profesioniști.