CNA sesizează Comisia Europeană asupra implicării TikTok în alegerile din România
Consiliului Național al Audiovizualului ( CNA) va sesiza Comisia Europeană în privința implicării TikTok în alegerile prezidențiale din România. Monica Gubernat, președintele CNA, a făcut acest anunț, marți, la începutul ședinței conducerii acestei instituții.
”Avem un risc sistemic”
”Sunt probleme sistemice pe care orice platformă trebuie să le combată şi să vedem ce a făcut TikTok în acest sens. Toate aceste platforme trebuie să raporteze Comisiei Europene măsurile pe care le iau ca să combată aceste riscuri sistemice. În acest moment, consider că avem un risc sistemic în ceea ce priveşte publicitatea politică, în condiţiile în care TikTok şi-a asumat că nu face publicitate politică, şi v-aş ruga ca în această sesizare să avem în vedere decizia BEC de interzicere a materialelor domnului Călin Georgescu. În plus, dacă am putea să luăm legătura cu cei de la Expert Forum, pentru că ei au făcut nişte analize pe care am vrea să le ataşăm, dacă şi dânşii sunt de acord.
E important să se ştie că există un mare, mare risc în această zonă, pentru că este cea mai lipsită de transparenţă platformă în ceea ce priveşte algoritmii” – Monica Gubernat
Cristina Pocora, membră CNA, susține că „nu doar materialele lui Călin Georgescu exclusiv, ci tot ce poartă hashtagul Călin Georgescu!”.
De zece ori mai atenți!
În opinia Dorinei Rusu, membru CAN, „acum vom fi de zece ori mai atenți” și ”sancțiunile vor fi calibrate”.
„Oricum, am fost atenţi şi în această campanie, dar acum vom fi de 10 ori mai atenţi, pentru că orice lucru pe care îl face un radiodifuzor poate să conteze pentru că e vorba despre doi candidaţi, e o chestiune foarte sensibilă, deci vom fi şi mai atenţi, iar sancțiunile vor fi după gravitatea situaţiei! Asta este pentru toţi radiodifuzorii mari sau mici, şi pentru serviciile la cerere.
Atât de gravă este situaţia, astfel că şi sancţiunile vor fi calibrate de aşa natură”.