CNAIR a semnat contractul de execuție pentru ultimul tronson al drumului expres Craiova-Pitești
Ministrul Transporturilor Cătălin Drulă a participat marţi la semnarea contractului pentru ultimul tronson din drumul expres Craiova – Piteşti dintre Compania de drumuri şi câştigătorul licitaţiei pentru realizarea acestui tronson, fiind vorba despre acelaşi antreprenor care lucrează pe tronsoanele 2 şi 3 ale drumului expres.arată un comunicat de presă al USR PLUS.
„Ca termene contractuale, avem 12 luni pentru proiectare şi 24 pentru execuţia celor 31,8 km ai lotului dintre Coloneşti şi Piteşti”, a declarat Cătălin Drulă.
Acest sector va cuprinde 30 de structuri cu lungimea totală de 1.680 de metri (14 pasaje şi 16 poduri), cărora li se adaugă 28 de podeţe. De asemenea, va avea două noduri rutiere: la Podul Broşteni (pentru legătura cu DN65A şi DN65), respectiv la Catanele (pentru legătura cu A1).
Este prevăzută şi o bază de întreţinere şi deszăpezire la Oarja şi vor exista două spaţii de parcare şi servicii, amplasate de-o parte şi de alta a drumului.
Stadiul lucrărilor pe celelalte trei loturi ale drumului expres Craiova Piteşti este următorul:
- „LOTUL 1 (17 km, între Craiova şi Balş) este deblocat integral din martie şi are ca termen de finalizare anul 2022;
- LOTUL 2 (40 de km, între Balş şi Slatina) va fi terminat până la finalul anului. Constructorul este bine mobilizat – stadiul lucrărilor a trecut de 87%. Nu mai există probleme birocratice – a fost soluţionat tot ce ţine de: exproprieri, demolări, relocări de utilităţi;
- LOTUL 3 (31,7 km, între Slatina şi Coloneşti) – în martie anul acesta a fost emisă autorizaţia de construire. Chiar dacă perioada de execuţie a lucrărilor este de doi ani, constructorul (acelaşi ca pe loturile 2 şi 4) a promis că tronsonul ar putea fi gata mai repede, în 2022”.
Drumul expres Craiova-Piteşti (121 km) este unul dintre principalele obiective la capitolul „transport rutier” din programul de guvernare. Pentru acest proiect au fost alocate, în acest an, 760 de milioane de lei de la bugetul de stat.
În martie 2021, Comisia Europeană a aprobat finanţarea prin fonduri externe nerambursabile: 85% din valoarea totală de un miliard de euro a drumului va fi acoperită de UE, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare. În primele 6 luni ale anului, acest proiect a absorbit deja 421 de milioane de lei.