CNAIR a semnat contractul pentru exproprierile necesare Autostrăzii Transilvania
Contractul pentru întocmirea documentaţiilor cadastrale în vederea exproprierilor necesare construcţiei a 80 de kilometri din Autostrada Transilvania a fost semnat miercuri, a anunţat ministrul Transporturilor, Lucian Bode, pe pagina sa de Facebook.
„Am promis, ne ţinem de cuvânt. A fost semnat contractul pentru întocmirea documentaţiilor cadastrale în vederea exproprierilor necesare construcţiei a 80 km din Autostrada Transilvania. Aşa cum am am mai afirmat cu diverse ocazii, anul 2020 este anul construcţiei Autostrăzii Transilvania. Iar argumentele care stau la baza acestei afirmaţii sunt nenumărate. Astfel, astăzi, am mai făcut un pas foarte important pentru proiectul Autostrada Transilvania”, a scris ministrul pe reţeaua de socializare.
Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, prin Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, a semnat contractul având ca obiect „prestări servicii de întocmire documentaţii cadastrale şi rapoarte de evaluare pentru imobilele afectate de coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică Autostrada Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea, Secţiunea Mihăieşti – Suplacu de Barcău, km 0+000 – km 80+054, pe teritoriul localităţilor Sânpaul din judeţul Cluj şi localităţilor Zimbor, Sânmihaiu Almaşului, Românaşi, Treznea, Zalău, Meseseni de Jos, Crasna, Boghiş, Nuşfalău, Ip şi Marca din judeţul Sălaj”.
Valoarea contractului este de 4,8 milioane lei fără TVA, finanţarea fiind din fonduri europene nerambursabile. Durata contractului este de 30 de luni de la data semnării.
„Dacă în cei trei ani de guvernare PSD, s-a lucrat pe doar două tronsoane din cele zece ale Autostrăzii Transilvania, restul loturilor fiind ţinute în întuneric, la sertar, lăsându-le practic fără nicio perspectivă, Guvernul liberal a schimbat radical modul nesănătos de abordare cu care ne-au învăţat socialiştii faţă de majoritatea proiectelor de infrastructură din România. Autostrada Transilvania are la această dată 110 kilometri aflaţi în lucru. În momentul în care vom finaliza şi cele două proceduri de licitaţie pentru cele două tronsoane rămase nelicitate, şi anume Poarta Sălajului – Nuşfalău (41 de kilometri), cu tunelul Meseş, şi Surplacu de Barcău – Chiribiş (26 de kilometri), în luna ianuarie, avem termenul de depunere a ofertelor pentru ambele loturi. Practic, peste doar câteva săptămâni, vom putea spune că Autostrada Transilvania a intrat în linie dreaptă, pe un drum ireversibil al construcţiei ei, cu toate proiectele licitate, cu toate contractele semnate. Astfel, la sfârşitul următorilor patru ani ne propunem ca 160 de kilometri din autostrada Transilvania să fie daţi în trafic”, a precizat Lucian Bode.