CNAIR pasează un proiect mare de infrastructură rutieră, în valoare de 5 miliarde de euro
Încet, încet, toate proiectele mari de infrastructură rutieră din România trec de la CNAIR SA (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) la nou înființata CNIR SA (Compania Naţională de Investiţii Rutiere). Astăzi a avut loc însă predare între cele două companii din subordinea Ministerului Transporturilor.
CNAIR pasează un proiect mare de infrastructură rutieră, în valoare de 5 miliarde de euro, către CNIR. Protocolul a fost semnat astăzi. Este vorba de proiectul de peste 26 de miliarde de lei privind construirea Autostrăzii Târgu-Neamț – Iași – Ungheni (A8). Asta înseamnă că, de acum încolo, CNIR se va ocupa de implementarea proiectului, de la demararea licitației până la finalizarea execuției.
„Astăzi am semnat Protocolul de predare către CNIR și a Proiectului Autostrăzii Târgu-Neamț – Iași – Ungheni (A8). Predarea acestui proiect către CNIR a avut loc în baza Ordinului emis de Ministrul Transporturilor și Infrastructurii“, a anunțat CNAIR.
Până în acest moment, CNAIR a mai încheiat Protocoale de predare-preluare cu CNIR pentru următoarele proiecte de infrastructură rutieră:
- Drum Expres Focșani – Brăila;
- Drum Expres Bacău – Piatra-Neamț;
- Autostrada Unirii (A8), Secțiunea II (Miercurea Nirajului – Leghin);
- Autostrada București – Brașov, Sector Ploiești – Brașov.
CNAIR pasează un proiect mare de infrastructură rutieră. Ce presupune construirea Autostrăzii Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni
Recent, au fost aprobați indicatorii tehnico – economici pentru obiectivul de investiții „Autostrada Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni“, o investiție totală de peste 26 miliarde lei, asigurată din bani europeni prin Programul Transport 2021-2027 și de la bugetul de stat. Autostrada Târgu Neamț – Iaşi – Ungheni reprezintă o porțiune de 93 km din cei 311 km pe care îi va avea Autostrada Unirii (A8), ce va lega Moldova de Transilvania.
Traseul acestui tronson al A8 se desfăşoară pe teritoriul judeţului Iaşi, începând din zona localităţii Moţca, tranzitează teritoriile localităţilor Paşcani, Târgu Frumos, Podu Iloaiei, municipiul Iaşi şi se finalizează în zona localităţii Ungheni, unde face joncţiunea cu Podul peste Prut. Pe traseul cu o lungime de 93,269 km vor fi construite inclusiv 101 poduri/pasaje, 14 tuneluri, 11 noduri rutiere, 4 spaţii de servicii, 2 Centre de Întreţinere şi Coordonare (CIC) şi 6 parcări de scurtă durată.