Coca Cola explică de ce rețeta de Fanta din România este mai slabă decât în alte țări
Coca Cola susține că unele reţete pot fi adaptate din motive legitime, cum ar fi reglementările locale sau preferinţele consumatorilor, dar cu respectarea legilației.
Compania Coca-Cola România va colabora cu Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) în ceea ce investigaţiile demarate pentru verificarea a trei produse Fanta în toate statele membre UE pentru depistarea dublului standard şi va oferi argumente şi dovezi pentru a fundamenta poziţia companiei în raport cu acuzaţiile aduse.
„Cooperăm cu ANPC în această chestiune încă din luna iunie 2022 şi vom continua să oferim argumente şi dovezi pentru a fundamenta poziţia companiei noastre în raport cu acuzaţiile aduse în cadrul acestei investigaţii. Suntem dedicaţi angajamentului nostru ferm de a le oferi consumatorilor băuturi la cele mai înalte standarde de calitate, în fiecare ţară în care activăm. Totodată, unele reţete pot fi adaptate din motive legitime, cum ar fi reglementările locale sau preferinţele consumatorilor, în conformitate cu legislaţia în vigoare”, susţin reprezentanţii Coca Cola într-un punct de vedere transmis vineri AGERPRES.
De asemenea, compania susţine că asigură transparenţă totală în privinţa ingredientelor şi a valorilor nutriţionale din produsele folosite, oferindu-le consumatorilor informaţii clare, atât pe ambalaje, cât şi online (pe website-ul www.coca-cola.ro), aceştia având astfel posibilitatea de a alege informat.
Potrivit unui comunicat al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), remis joi AGERPRES, România a solicitat verificarea etichetelor a trei produse Fanta în toate statele membre UE pentru depistarea şi combaterea ca practică comercială incorectă a calităţii diferenţiate, în condiţiile în care au fost depistate ingrediente sau concentraţii extrem de diferite dintr-un anume ingredient, în funcţie de statul UE unde sunt comercializate aceste produse.
În cazul în care se va stabili că a avut loc încălcarea legislaţiei la nivel trasfrontalier se va proceda la sancţionarea dublului standard, conform prevederilor legale în vigoare, cu amendă contravenţională în cuantum de până la 4% din cifra de afaceri a companiei producătoare şi distribuitoare, ceea ce, doar în cazul României, s-ar putea ridica la peste 20 milioane de euro, susţin reprezentanţii ANPC.
Citește și: Fanta din România are sub 5% portocale, în alte țări, 20%. ANPC s-a băgat pe fir
În urmă cu 5 luni, România, prin ANPC – în calitate de Birou Unic de legătură şi autoritate competentă, în sensul Regulamentului 2394/2017, de cooperare transfrontalieră – a transmis o alertă, în cadrul sistemului Internal Market Information al Comisiei Europene, solicitând verificarea, în statele membre ale Uniunii Europene, a etichetelor produselor Fanta Portocale, Fanta Portocale Zero Zahăr şi Fanta Lămâie.
Joi, 12 ianuarie 2023, ţara noastră a solicitat iniţierea unei acţiuni coordonate de către România, la nivelul UE, de verificare comună, împreună cu Autorităţile competente din alte state membre, care au atribuţii de identificare a presupusei încălcări, pe scară largă a prevederilor Directivei nr. 2161/2019.
„Această iniţiativă reprezintă, practic, un pionierat în depistarea şi combaterea, ca practică comercială incorectă, a calităţii diferenţiate – aşa-numitul „dublu standard” – pentru cele 3 produse consumate, în cantitate mare, de către cetăţenii europeni”, au spus reprezentanţii ANPC.