Colapsul industriei auto: Salonul de la Geneva se ține cu doar 8 producători
Altădată barometrul industriei auto din întreaga lume, Salonul auto internaţional de la Geneva a intrat oarecum în anonimat, după câte se pare. După șase ani de pauză din cauza pandemiei de COVID, manifestarea se reia, începând de luni 26 februarie, însă cu doar 8 producători, dintre care doi sunt din Europa.
Astăzi începe la Geneva, unul dintre cele mai aşteptate, în mod normal, evenimente mondiale de profil dedicate industriei auto. Vor fi prezenți producători importanți de autoturisme din lume, nu însă și din Japonia, dar şi companii conexe acestei importante industrii a economiei mondiale.
Manifestarea din acest an se bucură de prezența a doar opt producători auto, dintre care doar doi din Europa – Renault şi Dacia. Printre firmele care vin cu noutăți la salon se află Dacia, Renault şi MG.
De asemenea, vor mai fi prezenți cu showroom-uri firme precum BYD, Isuzu, Lucid, MG Motor, Microlino şi Pininfarina. Trebuie precizat, însă, că pe lista participanților nu se află niciun producător nipon de autoturisme.
De ce sunt așa de puțini expozanți la Salonul de la Geneva
Numărul mic de producători auto la Salonul auto de la Geneva este o dovadă clară a transformărilor prin care trece industria auto. Este vorba de îmbrăţişarea vehiculelor electrice şi autonome, în primul rând. De asemenea, vorbim de majorarea costurilor dedicate participării, de organizarea altor evenimente regionale specifice sau de adoptarea modalităţilor de promovare prin intermediul platformelor digitale. Mai simplu spus, mediul digital se face tot mai mult simțit în ceea ce privește promovarea industriei auto.
Salonul auto de la Geneva organizează un eveniment similar anual în Qatar. În 2023, manifestarea a avut loc în perioada 5-14 octombrie la Doha şi a reunit peste 30 de producători auto.
Expoziția modelelor clasice
În cadrul Salonului din acest an de la Geneva este organizată o expoziţie dedicată modelelor clasice, care constituie o incursiune aparte în industria auto timp de peste un secol, dar şi în ce priveşte reprezentarea industriei în oglinda istoriei Salonului auto de la Geneva. În centrul expoziției se află patruzeci de modele reprezentative pentru istoria auto şi rolul Salonului auto internaţional de la Geneva. Acestea sunt dispuse cronologic în patru perioade istorice în jurul conceptului tematic al inovaţie.
Principalele secţiuni vizează prima jumătate a secolului XX, când ia naștere industri auto, urmează apoi perioada post-război: acces la autovehicul pentru toţi, anii 1950 şi 1960: perioada de aur a maşinilor GT, anii 1970: înainte şi după criza petrolului, precum şi inovaţiile prezentului.
Prima ediţie a Salonului auto de la Geneva a avut loc în perioada 29 aprilie-7 mai 1905. la acel moment, cele 37 de standuri expoziţionale au fost vizitate de circa 17.000 de persoane.