Coletele ajung într-o gaură neagră, un depozit central, apoi își pierd urma. Despre ce firmă de curierat este vorba
Românii nemulțumiți scot la iveală neregulile grave care au loc la firma de curierat Sameday. Coletele ajung, potrivit acestora, într-o gaură neagră numită „depozit central”, adică locul unde se pierde urma acestora.
Și chiar dacă firma de curierat Sameday are, în teorie, un serviciu de call center la care clienții pot suna pentru a primi detalii referitoare la expedierea coletului, pentru a plasa o comandă nouă sau pentru a face sesizări și reclamații, în realitate, șansele ca un apel să fie preluat de operatorii firmei de curierat sunt foarte mici.
„Am sunat la Sameday luni, 19 decembrie, pentru a cere informații cu privire la un colet care se afla deja de 7 zile la firma de curierat și care trebuia să ajungă la mine. După câteva încercări eșuate de a lua legătura cu ei, de fiecare dată când părea că mă apropiam de preluarea apelului, linia se închidea automat- am reușit să iau legătura cu ei în care m-au informat, telefonic, că au pierdut awb-ul, motiv pentru care a rămas blocat în gaura neagră numită „depozit central”. Apoi, mi s-a spus că vor desface coletele și, după ce m-au întrebat ce trebuia să primesc în colet (GoPro Hero12 Black Creator Edition, în valoare de 2.500 de lei) mi-au spus că îl vor trimite spre mine. După încă 7 zile de sunat fără răspuns, așteptări cu zecile de minute în telefon, pe 25 noiembrie îmi ajungea coletul – o cameră GoPro 12 Black – în valoare de 1.500 de lei – deci tot GoPro, dar mult mai ieftină. Șocată, inițial de ceea ce am primit, m-am întrebat care erau șansele ca Sameday să fi pierdut în același loc, timp 2 camere Go Pro, dar la mine, culmea, să ajungă varianta cea mai ieftină, cu chiar 1.000 de lei?
Am revenit în acest caz la serviciul Sameday de call center, tot așa o gaură neagră la care dacă ai noroc îți răspunde cineva după zeci de minute de așteptare. Și după multe telefoane închise mi-a răspuns cineva care mi-a comunicat că va veni ceva să ridice pentru retur – că se va întoarce la expeditor, neavând, însă, o explicație, de ce mi s-a trimis ceva și am primit altceva. Asta se întâmpla pe 26 noiembrie. Astăzi, o săptămână mai târziu și un colet care apare ca fiind de atunci „în depozit”, Sameday îmi spune, tot așa după multe încercări de a lua legătura cu ei, că a fost trimis, din greșeală, în alt oraș. Astăzi, după 3 săptămâni, sunt în situația în care nu am un răspuns ce s-a întâmplat cu coletul care trebuia să ajungă, iar banii îmi sunt blocați de expeditor”, spune un client.
Sute de români sunt nemulțumiți și cer intervenția autorităților: „Mă întreb de ce nu ia nimeni măsuri”
Cazul nu este unul singular. Pe pagina de Facebook a Sameday și nu numai există numeroase comentarii lăsate de clienți care își exprimă aceeași nemulțumire: coletele ajung, potrivit acestora, într-o gaură neagră numită, depozit central, adică locul unde se pierde urma acestora.
„Sunt foarte dezamăgită de serviciile oferite! Un colet ridicat de la expeditor (Iași) în data de 18.11 s-a plimbat prin țară timp de o săptămână (Iași-Sibiu-Ilfov-Timiș-Ilfov), deși era necesar să ajungă în București. Ultimul status indică faptul că se află în depozitul central din Ilfov din data de 25.11. După 4 apeluri la call center, în care nici măcar nu am avut șansa să aștept să fiu preluată, deoarece mi se închidea apelul automat, am reușit, într-un final, să aștept într-un apel 35 de minute pentru a lua legătura cu cineva (aveam 155 de persoane înaintea mea). Am fost preluată de o doamnă/domnișoară care, amuzată de situația relatată, a reușit să mă „liniștească” cu: „Ne cerem scuze, probabil coletul a ajuns eronat în celelalte depozite și de aici întârzierea. Nu promit că se va întâmpla, dar vă ajut eu cu urgentarea primirii coletului”, scrie un client nemulțumit.
Despre robotul „Samy”, la fel, nu m-a ajutat în niciun fel. Singura informație primită de la el a fost locul în care se află coletul, ceea ce vedeam deja în aplicație. Concluzionând, sunt foarte dezamăgită de calitatea serviciilor oferite și nu recomand Sameday!”
„N-ai cu cine discuta, coletele mele se plimbă bezmetice prin toată țara de 2 săptămâni… nu recomand deloc!”, notează altcineva.
„Sameday nu comunică nimic după ce le-am sesizat că îmi întârzie livrarea în 18 noiembrie 2024. Au trecut 7 zile, nu răspunde nimeni, nu mi se comunică un contact pentru escaladare, nu pot fi contactați telefonic (sunt 100 de apeluri în așteptare), iar aplicația Samy este inutilă în situația de față. Practic, după răspunsul lor că au primit sesizarea și că se ocupă să clarifice statusul livrării, totul s-a blocat.”
RECENZII ale clienților nemulțumiți de serviciile companiei
„FOARTE SLAB. Preferă să „scape” de colet returnându-l expeditorului fără a notifica destinatarul despre livrarea acestuia.”
„Atenție la livrarea Sameday prin Vinted! Am comandat și trimis colete din România și din România în Ungaria, iar în ambele cazuri nu am primit articolele, nici cumpărătorul. Urmărirea funcționează aleatoriu! Evitați!”
„Absolut penibili, incompetență extremă. După 11 zile, încă nu au fost în stare măcar să preia coletul de la expeditor (sau să recunoască faptul că l-au pierdut sau că habar nu au ce se întâmplă în depozitul lor). Am multiple comenzi înghețate în gaura neagră numită „depozit central”, adică locul unde se pierde urma coletelor.”
„Am două colete, amândouă stau de zile întregi în depozitul central. La capitolul relații cu clienții, foarte slab. Angajații dau răspunsuri robotice, evident citite de undeva, și nu încearcă să găsească soluții. Orice variantă propusă de mine a fost respinsă, deși am insistat că am nevoie urgentă de pachetele respective. Foarte păcat, pentru că până acum mi se părea o firmă de curierat ok, dar aparent m-am înșelat.”
„Asta am postat și pe Google. Mă întreb de ce nu ia nimeni măsuri!!! Am o comandă în eazybox, pe Str. Lăptăriei, dar nu o pot ridica deoarece nu am PIN-ul și codul QR, iar la telefon nu răspunde nimeni! Asta vă spuneam acum o săptămână! După telefoane reușite cu greu, m-am umplut de promisiuni! Astăzi, 1 noiembrie, ora 15:46, nu am primit nimic! Robotul ne dă indicații despre ce putem face în aplicația Sameday! Aiurea! Nu poți decât să cauți AWB-ul și să verifici drumul coletului! Al meu circulă ba prin easybox, ba la depozit, deoarece nu mi-au trimis codul QR și PIN-ul. Coletul stă doar câteva ore, după care este ridicat. Ieri am sunat din nou, iar o doamnă (alta) abia m-a lăsat să-i spun în mare situația, pentru ca să verifice unde este coletul. Asta știam și eu, pentru că am urmărit comanda! În final, mi s-a făcut aceeași promisiune, după care mi-a închis telefonul în nas, lăsându-mă să vorbesc singură! Astăzi, 1 noiembrie 2024, la această oră, nu am primit nimic! Asta-i România noastră!”
„Asistența din aplicație este nefuncțională. Asistența telefonică mă pune pe o linie de așteptare cu 70-100 de persoane… baftă cu asta. Pentru un astfel de serviciu cu clienții, renunț pe viitor la acești curieri.”
„Dacă aș putea să dau nota zero, aș da! Curierii nu preiau coletele și trebuie să mergi la depozit să le predai, deși plătești pentru ridicare. Pierd coletele. La call center aștepți o oră și ți se spune doar că verifică. Pe email nu răspund, iar dacă o fac, răspund în sictir, spunând că verifică! Am anunțat eMAG că îmi retrag produsele de pe platformă din cauza Sameday.”
„Nimic bun de zis, e o firmă groaznică! La ultimul colet, curierul a sunat la telefon din fața casei, dar nu și la sonerie. Am sunat înapoi după câteva minute, dar nu a mai răspuns nimeni (era ora 19:00). Azi este a treia zi de când nu răspunde nimeni la telefon. La suport clienți național, robotul mi-a spus că apelul meu este numărul 138 în lista de așteptare. Aveau mesaje înregistrate care menționau că timpul de așteptare poate fi de 60 de minute (în realitate, probabil mult mai mult), iar în pauza de masă toate apelurile se închid automat.”
„Cea mai neserioasă firmă de curierat! Niște obraznici! Am plătit curierat rapid, dar coletul a ajuns după 7 zile, cu ambalajul deteriorat/desfăcut. Am rugat curierul să aștepte 10 minute ca să verific conținutul, dar mi-a spus că sună la poliție, că-l sechestrez?! Bineînțeles că lipsea o punguță cu 8 șuruburi… NU RECOMAND! Ieftini și incompetenți!”
„Firma e o glumă proastă. Am comandat online cu livrare la domiciliu, cu plata în avans. Primesc o înștiințare pe email că coletul a ajuns la Sameday Sf. Gheorghe. Mă duc la sediu pe la ora 11 (program conform Google: 8-17), dar era închis. O foaie anunța că programul este 8-10:30, fără nici măcar un număr de telefon. Sun la sediul din București; mi se spune că pentru a intra în sediu am nevoie de AUTORIZAȚIE. N-am mai auzit expresia asta de pe vremea comunismului. După un timp, primesc un SMS că coletul este la un easybox de permise auto. Mă duc acolo, dar nu există niciun easybox. Întreb la permise auto și mi se spune că nu au auzit de așa ceva. Mai trece un timp, iar în parcarea Kaufland văd o dubă de curierat. Întreb acolo, iar șoferul spune că trebuie să merg la vechiul sediu de permise auto. În final, după ce am făcut 16 km, mi-am găsit coletul, care era plătit cu livrare la domiciliu. În concluzie, firma ar trebui scoasă din registrul comerțului. Urmează plângerea la Protecția Consumatorului.”
„Subscriu la review-urile negative despre această firmă de curierat. În două săptămâni, am avut două comenzi: în prima comandă au fost 3 pachete, iar în a doua – 5 pachete. La prima comandă mi-au adus doar 2 pachete din 3, iar la a doua doar 4 din 5. După așteptări îndelungi la telefon (numărul 137 în așteptare), am reușit să găsesc pachetul lipsă din prima comandă. La a doua comandă, când mai aveam 24 de persoane în față, mi-au închis apelul. Robotul nu-mi recunoștea AWB-ul, așa că am renunțat. Am rezolvat cu firma care mi-a trimis pachetele, aceasta trimițându-mi altele în locul celor pierdute. Toate aceste probleme pe banii noștri.”
„Este sub orice critică. Aștept un colet care trebuia să ajungă pe 21 și nici azi nu a sosit. Cea mai neserioasă firmă de curierat! Bătaie de joc! Vă place să vă jucați pe banii oamenilor.”
”Am comandat de pe eMag. Din păcate au mers toate bune și frumoase până când comanda mea nu a ajuns la cei de la Sameday. Au început cu o minciună, spunând că n-au reușit să livreze comanda ptr că nu au găsit destinatarul. Total neadevărat, eram acasă în așteptarea coletului. Într-un final curierul a lăsat coletul la 3 km de reședința mea, la un magazin alimentar. A trebuit să mă rog de cineva să mi-l ridice. Total neprofesional, îmi pare rău pentru firma eMag că își strică reputația apelând la astfel de firme de curierat. Mulțumesc Alexandra și Anca din echipa eMag că au reușit să îmi rezolve cât s-a putut problemele cu firma de curierat Sameday. P.S. Dacă doriți să intrați în contact cu ei nu o să reușiți în nici un fel. Eu le-am încercat pe toate”.
„Doar ce a plecat coletul de la mine si l-au si pierdut. Sun la dansi dupa 10 zile si ei tot nu imi gasesc coletul ,va vom suna noi cand avem detalii,surpriza astept sa ma sune, probabil cand voi ajunge la Sfantul Petru ma vor suna. Cea mai minunata firma de curierat. Va multumesc din suflet”.
Despre Sameday
Fondată în urmă cu 17 ani, de antreprenorul român Octavian Badescu, Sameday a fost preluată de eMag, în anul 2017. Grupul de comerț online a preluat atunci pachetul majoritar de 80% din companie care era deținut de Bădescu, iar CEO-ul Sameday, Lucian Baltaru, și-a păstrat restul de 20%. La rândul său, eMag este controlat de fondul de investiții sud-african Naspers.
Sursa: PSNews