Comerțul online a crescut cu 50% anul trecut și rămâne pe un trend ascendent
Comerţul online se află într-o creştere continuă şi stabilă. La un an de la înregistrarea oficială a primului caz de Covid19 în România, numărul comenzilor a crescut cu 50%, potrivit datelor MerchantPro, o platforme de soluţii pentru eCommerce.
Pandemia a mutat majoritatea cumpărăturilor în online, iar comerțul pe această cale a avut de câștigat.
„Anul pandemiei a accelerat dezvoltarea online-ului cu mult peste aşteptări şi previziuni, astfel încât cifrele la nivel de piaţă au înregistrat record după record. La nivelul comenzilor, perioada 25 februarie 2020- 24 februarie 2021 a adus o creştere de 50% în numărul acestora şi de 60% ca valoare faţă de perioada precedentă. Dinamica pozitivă se menţine şi anul acesta, însă creşterile sunt mai temperate, ca urmare a unui proces de maturizare a pieţei şi de consolidare a jucătorilor care au făcut rapid trecerea din offline către online. Adopţia online-ului va continua mai ales în rândul retailerilor locali”, arată MerchantPro.
Cumpărătorii optează deja pentru retailul de fashion, având în vedere că vine sezonul cald. De asemenea, în 2021, tendinţele înclină spre maturizarea pieţei, optimizarea şi diversificarea serviciilor de plată şi livrare.
„Printre tendinţele care se remarcă în 2021, la un an de la declanşarea crizei pandemice, se numără diversificarea metodelor de plată şi de livrare. Astfel, continuând trendul pozitiv al plăţilor cu cardul, se preconizează implementarea unor metode inovatoare pe zona de plăţi, cum ar fi soluţii de open banking, dar şi intrarea unor noi jucători internaţionali pe piaţa locală a plăţilor online. De asemenea, comercianţii vor încerca să-şi câştige o poziţie cât mai avantajoasă în piaţă şi prin oferirea de soluţii alternative pentru livrare. Este un an al consolidării prezenţei pe piaţă, iar diferenţa o vor face experienţa utilizatorului pe site, dar şi oferirea de soluţii adaptate pentru orice situaţie în ceea ce priveşte plata şi livrarea. Vom vedea un număr tot mai mare de lockere şi puncte fixe de livrare, precum şi implementarea unor metode de livrare ultrarapide, în aceeaşi zi, pentru a face faţă presiunii puse de digitalizarea accelerată şi concurenţa tot mai mare între retailer”, a precizat Arthur Rădulescu, CEO Merchant Pro.
Printre tendințele care se remarcă în 2021, la un an de la declanșarea crizei pandemice, se numără diversificarea metodelor de plată și de livrare. Astfel, continuând trendul pozitiv al plăților cu cardul, se preconizează implementarea unor metode inovatoare pe zona de plăți, cum ar fi soluții de open banking, dar și intrarea unor noi jucători internaționali pe piața locală a plăților online. De asemenea, comercianții vor încerca să-și câștige o poziție cât mai avantajoasă în piață și prin oferirea de soluții alternative pentru livrare.