Comisia Europeană aplică legal cenzura invocând libertatea presei
Comisia Europeană pregătește un atac la libertatea presei, sub pretext că aceasta este în primejdie.
Robert Turcescu și invitații săi în emisiunea de tip podcast HAI Live au amintit că presei audio-video din România i se pregătește o cenzură legală, invocându-se apărarea libertății de exprimare.
Gazda emisiunii a prezentat fragmente din „Regulamentul Parlamentului European și al Consiliului de stabilire a unui cadru comun pentru serviciile mass-media„. „În toată această lege, deși în mod șerpește e numită libertatea mass-media, e de fapt cum îi legăm pe ăștia. Cum le punem ceva pe gură să nu mai poată vorbi, pe ochi să nu poată să mai facă cu ochiul„, a comentat Robert Turcescu.
Cenzura presei e prezentată ca fiind spre binele public
„Se creează o mega-caracatiță a presei la UE. Ne spun că e spre binele nostru”, a observat jurnalistul de investigații Bogdan Comaroni explicând astfel: „Toate vin de afară și vin impuse. Acum se pregătește o chestie senzațională pentru întreaga presă. Lumea în general nu știe. O mega-structură caracatiță a UE, un regulament privind libertatea presei. Orice chestiune care se face la UE ni se spune că e spre binele comunității. Și parteneriatul civil e spre binele tuturor, vin toți și nimeni nu mai are cuvinte de spus pentru că trebuie implementate. Prin PNRR trebuie tot acceptat. Acea caracatiță va acapara total presa”.
Cum va funcționa CNA-ul european
Invitatul lui Robert Turcescu a criticat strategia instituțiilor europene, care prin viitoarea directivă pretind că apără suveranitatea mass-media, când în realitatea o slăbesc.
„Se creează acea mega-comisie. Putem vorbi între ghilimele de o suveranitate a presei, cu toți plătiții, neplătiții și jurnaliștii independenți, dar e o suveranitate. Presa trebuie lăsată liberă. În contextul ăsta, se spune ca să fie cetățeanul european protejat de manipulare. Cea mai tare fază în proiectul ăsta de lege e că se spune că media se simte oprimată de intervențiile politicului, de intervențiile oamenilor de afaceri și nu mai poate să fie relevantă și să spună adevărul, mai ales presa audio-vizuală și online.