Comisia Europeană nu vrea încă Chilia și Bâstroe în rețeaua transeuropeană de transport. EXCLUSIV
De ceva timp, problema adâncirii canalului Bâstroe a fost acoperită mediatic de scandalul invadării pieței de cereale venite din Ucraina, dar, din păcate niciun oficial român n-a clarificat care este poziția Comisiei Europene vis a vis de Bâstroe.
”Comisia Europeană nu a informat Ucraina cu privire la răspunsul României privind canalul Bâstroe”Adâncirea de către Ucraina a canalului Bâstroe s-a făcut cu un singur scop și anume de a include această cale navigabilă în rețeaua transeuropeană de transport (TEN-T). Dar pentru ca Bâstroe să fie inclus în rețeaua transeuropeană de transport, trebuia și acordul României, fapt pentru care Comisia Europeană a solicitat punctul de vedere al țării noastre.
Dar, într-un document oficial deținut de PUTEREA, Comisia Europeană clarifică care este situația privind includerea în TEN-T a canalului Bâstroe. „Consultarea României există, dar Comisia nu a informat Ucraina cu privire la răspunsul României la această consultare.
În plus, Comisia nu a răspuns la solicitarea Ucrainei de a adăuga căile navigabile interioare ale brațelor Chilia și Bîstroe ale Dunării la rețeaua indicativă transeuropeană de transport (TEN-T)”, se menționează în adresa Direcției Generale Mobilitate și Transporturi din cadrul Comisiei Europene. Practic, Comisia Europeană ne-a comunicat ceea ce autoritățile române trebuiau să facă de mult timp, adică faptul că brațului Chilia și a canalului Bâstroe nu au fost încă incluse în rețeaua transeuropeană de transport.