Comisie de anchetă pentru achizițiile medicale din timpul stării de urgență
Proiectul de hotărâre pentru înființarea unei Comisii parlamentare de anchetă privind achiziţiile publice efectuate în sectorul sanitar în timpul stărilor de urgenţă şi de alertă pe teritoriul României a fost votat miercuri în plenul Camerei Deputaților. Acesta a primit 207 voturi „pentru”, 82 „împotrivă”, o abţinere, iar 10 deputaţi nu au votat.
Liderul deputaţilor AUR, George Simion, a precizat că acest grup solicită aprobarea înfiinţării, la nivelul Camerei Deputaţilor, a unei comisii de anchetă privind investigarea achiziţiilor publice în sectorul sanitar realizate în timpul stărilor de urgenţă şi de alertă pe teritoriul României, de către Ministerul Sănătăţii, direcţiile de sănătate publică, alte instituţii din subordinea MS, date fiind numeroase informaţii şi polemici care au fost vehiculate sau expuse în spaţiul public referitoare la achiziţiile în regim de urgenţă de consumabile medicale, diferite echipamente de protecţie, consumabile medicale, dezinfectanţi, măşti şi mănuşi sanitare, alte produse destinate combaterii pandemiei de Covid-19.
Potrivit proiectului, comisia de anchetă va fi formată din 15 membri şi va fi condusă de un birou, compus din preşedinte, un vicepreşedinte şi un secretar, aleşi în prima şedinţă cu votul majorităţii membrilor prezenţi. Deoarece numai deputaţii AUR şi-au desemnat reprezentanţii, până săptămâna viitoare şi celelalte grupuri parlamentare vor face propuneri în acest sens, după ce deputaţii au fost de acord cu o solicitare în acest sens a liderului deputaţilor PSD, Alfred Simonis. În activitatea sa, comisia de anchetă va putea utiliza un grup de specialişti, fără drept de vot, mai prevede proiectul.
Potrivit iniţiatorilor, prin sintagma „achiziţii publice” se înţelege achiziţiile publice de consumabile medicale, diferite echipamente de protecţie, dezinfectanţi, măşti şi mănuşi sanitare, dar şi alte produse destinate combaterii pandemiei de Covid-19, realizate în regim de urgenţă de către autorităţile şi instituţiile publice menţionate în proiect.