Compania TAROM ar putea deveni profitabilă în 2024-2025

Publicat: 08 iun. 2021, 10:45, de Răzvan Zamfir, în Turism , ? cititori
Compania TAROM ar putea deveni profitabilă în 2024-2025
TAROM

Compania TAROM are un plan bun, discutat cu Comisia Europeană, însă execuţia sa nu este încă la nivelul la care să mă mulţumească, a declarat luni seara ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. Potrivit ministrului, compania ar putea deveni profitabilă în 2024-2025.

„La TAROM avem un plan bun, pe care l-am discutat şi cu Comisia Europeană, şi cu comisarul Vestager (Margrethe Vestager, responsabil cu politica în domeniul concurenţei, n.r.), de uniformizare a flotei, de reducere a personalului. Acum sunt 1.400 de la 1.700 de salariați, au fost plecări voluntare. Un alt tip de marketing şi de reformare a rutelor şi de restructurare internă. Plan bun. Execuţia nu e încă la nivelul la care să mă mulţumească. Mai avem de rezolvat partea de finalizare a buyback-ului pentru flota ATR, de încheiere a procesului de negociere a contractelor pentru acele Boeing-uri care au fost comandate. Mai este nevoie de 150 până la 200 de milioane de euro. În schimbul acestor bani, TAROM se angajează să revină la profitabilitate în 2024-2025, pentru prima dată după enorm de mulţi ani”, a explicat ministrul la Digi24.

Charterele au salvat, parțial, situația

În opinia sa, o companie suplă înseamnă aproximativ 1.000 de angajaţi. Pe de altă parte, Cătălin Drulă a precizat că problemele operatorului aerian naţional au fost cauzate de pandemie şi a apreciat că transportatorul s-a mişcat foarte bine pe piaţa de chartere.

„Mare parte din situaţia TAROM e din cauza pandemiei. În primele câteva luni de pandemie statele europene au investit 30 de miliarde de euro ajutoare de stat pentru companiile lor. Luftansa, Alitalia. Ajutorul pentru TAROM trebuie aprobat de Comisia Europeană şi să fie conform cu regulile ajutorului de stat. S-au mişcat bine pe piaţa de chartere. Au foarte multe chartere, cred că într-o săptămână din mai ajunseseră la 70 de chartere din diverse oraşe din ţară către destinaţii exotice”, a subliniat Drulă.

În luna februarie a acestui an, compania TAROM anunţa, într-un comunicat de presă, că a iniţiat proiectul de restructurare a personalului, durata estimată pentru implementarea măsurii fiind de şase luni, iar reducerea medie anuală a costurilor de personal fiind estimată la aproximativ 8 milioane de euro.

La jumătatea lunii ianuarie, s-a anunțat că, în 2020, pierderile companiei TAROM s-au ridicat la valoarea de 431 de milioane de lei.