Companiile de asigurări au plătit anul trecut despăgubiri de 7 milioane de lei turiştilor care şi-au anulat călătoriile

Publicat: 16 iul. 2024, 10:52, de Ady Ivașcu, în ECONOMIE , ? cititori
Companiile de asigurări au plătit anul trecut despăgubiri de 7 milioane de lei turiştilor care şi-au anulat călătoriile
Românii călătoresc mai mult datorită creșterii veniturilor din guvernarea PSD: numărul pasagerilor de pe aeroporturile românești bate recordul de dinaintea pandemiei

Companiile de asigurări din România au plătit anul trecut despăgubiri de 7 milioane de lei (aproape 1,4 milioane euro) turiştilor care şi-au anulat călătoriile, condorm datelor Uniunii Naţionale a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România (UNSAR).

Despăgubiri de 7 milioane lei, în baza asigurărilor de călătorie pentru cheltuielile cu anularea călătoriilor (storno)

Aceste despăgubiri au fost acordate în baza asigurărilor de călătorie pentru cheltuielile cu anularea călătoriilor (storno), pentru acoperirea costurilor efectuate pentru transport, cazare şi pentru orice alte tip de cheltuială suportată de cei asiguraţi privind serviciile turistice.

„Cu toţii aşteptăm cu bucurie vacanţa, însă situaţiile neprevăzute ne pot da planurile peste cap. Observăm de la un an la altul creşteri importante ale despăgubirilor plătite de companiile de asigurări în baza acestor tipuri de asigurări de călătorie – aşadar, nevoia de protecţie financiară este mai mult decât evidentă”, a declarat Alexandru Ciuncan, preşedinte şi director general al UNSAR.

Valoarea acestor tipuri de despăgubiri este în creştere faţă de anul 2022 cu 20% şi cu peste 620% faţă de 2021.

Fie că vorbim despre o clauză inclusă în poliţa de asigurare de călătorie sau despre o poliţă storno de sine stătătoar, această soluţie oferă garanţia că vor putea fi recuperate cheltuielile efectuate cu vacanţa sau societatea de asigurări va prelua chiar şi plata penalităţilor datorate agenţiei de turism pentru anularea călătoriei, în limita sumei asigurate înscrise în poliţa de asigurare.

Situaţiile care sunt acoperite în baza acestei poliţe sau clauze sunt îmbolnăvirea sau decesul persoanei asigurate, a partenerului de călătorie sau a unei rude de gradul I şi II, vătămarea sau rănirea în urma unui accident rutier, daune produse locuinţei, apariţia obligaţiei de a fi parte într-o procedură legală, pierderea locului de muncă în urma concedierii, pierderea sau furtul documentelor de identitate necesare pentru călătorie şi altele.

Potrivit UNSAR, pe toate segmentele pieţei, asigurătorii din România plătesc despăgubiri de 5,2 milioane de euro în fiecare zi calendaristică.