Companiile pharma vor reclame online la medicamentele fără rețetă
Asociația Română a Producătorilor de Medicamente fără Prescripție, Suplimente Alimentare și Dispozitive Medicale (RASCI) solicită actualizarea legislației în așa fel încât publicitatea pentru aceste medicamente să fie permisă în spațiul digital.
”În contextul creşterii exponenţiale a utilizării internetului şi a reţelelor sociale în viaţa cotidiană a pacienţilor şi consumatorilor din România, integrarea acestui mediu în strategia de comunicare şi promovare a medicamentelor OTC este esenţială. Promovarea medicamentelor OTC în mediul digital este nu doar o adaptare la realităţile moderne, dar şi o oportunitate de a oferi pacienţilor şi consumatorilor români acces la informaţii corecte şi verificate, contribuind astfel la educarea şi responsabilizarea lor”, a declarat Costin Vasilescu, preşedinte asociației.
În acest sens, RASCI solicită:
- Implementarea unui sistem unitar de reglementare, inspirat din modelele altor state membre UE, precum Italia, care să asigure promovarea corectă şi evitarea practicilor înşelătoare. Conform acestuia, publicitatea medicamentelor OTC pe platformele digitale ar urma să fie supervizată de Agenţia Naţională a Medicamentului şi a Dispozitivelor Medicale din România (ANMDMR), respectarea normelor fiind asigurată printr-un sistem de evaluare şi aprobare prealabilă.
- Dezactivarea opţiunilor de interacţiune publică (comentarii, evaluări, distribuiri) pentru a proteja integritatea materialelor publicitare.
- Elaborarea unui ghid specific de instrucţiuni adaptat fiecărei platforme digitale, care să asigure claritate şi coerenţă în promovarea medicamentelor OTC, dar şi sancţionarea corespunzătoare a oricăror abateri.
RASCI susține că prin adaptarea legislației se îmbunătățește accesul publicului la informații corecte și verificate.