Comtim, cel mai mare producător de carne de porc, revine pe piață. Care este povestea brandului care a marcat viața de zi cu zi a românilor în comunism

Publicat: 06 oct. 2024, 22:08, de Mariana Olteanu, în ACTUALITATE , ? cititori
Comtim, cel mai mare producător de carne de porc, revine pe piață. Care este povestea brandului care a marcat viața de zi cu zi a românilor în comunism

Un brand emblematic în „Epoca de Aur” reînvie pe piața din România. Este vorba, mai exact, de brandul Comtim, cunoscut drept cel mai mare producător de carne de porc din sud-estul Europei în perioada comunistă. Anunțul oficial a fost făcut de Smithfield România, care, începând cu luna octombrie 2024, va opera sub denumirea de „Comtim România SRL”.

După 20 de ani de la intrarea pe piața din România, Grupul de firme Smithfield, care a preluat în 2004 combinatul timișorean Comtim, cel mai mare producător de carne de porc din țară, a inițiat un proces de rebranding corporate.

Acest proces de rebranding își propune să ofere o imagine clară asupra valorilor companiei, punând accent pe tradiția și sustenabilitatea producției de carne de porc 100% românească. Goran Panici, Directorul General al Comtim România, a subliniat importanța readucerii acestui brand pe piață, afirmând că: „Noul nume aduce un tribut pentru tot ce a însemnat Comtim în trecut și pentru profesioniștii care au pus industria cărnii la loc de cinste. Motiv de mândrie regională și chiar națională, brandul Comtim spune o poveste memorabilă a unei tradiții românești. Echipa noastră duce acum mai departe legenda unui brand de carne cu tradiție națională și gust autentic românesc și ne prezentăm publicului așa cum suntem: o companie solidă care setează standardele de excelență în industrie.” 

Comtim Timișoara a fost înființat în 1967 și a crescut rapid pentru a deveni un lider al industriei de carne din România, având în 1989 un număr impresionant de 15.000 de angajați și o capacitate de procesare de peste 100.000 de animale anual. Deși a întâmpinat dificultăți după 1989, Comtim a reușit să reziste în primii ani de tranziție, având o rețea extinsă de ferme, magazine și abatoare.

Reîntoarcerea brandului Comtim pe piața românească nu este doar un pas comercial, ci și un omagiu adus unei tradiții românești de succes. Aceasta simbolizează o nouă eră pentru companie.