CONAF: Asigurarea finanţării pentru cele 73 de proiecte de digitalizare aprobate este un pas important pentru mediul de afaceri
Confederaţia Naţională pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF) consideră că asigurarea finanţării pentru cele 73 de proiecte de digitalizare aprobate este un pas important pentru mediul de afaceri din România, dar speră ca măsura să fie acompaniată de extinderea programului şi în viitor.
CONAF salută decizia Guvernului de a suplimenta cu 66 milioane de euro finanţarea proiectelor de digitalizare depuse în cadrul Programului naţional Competenţe digitale pentru angajaţii din sectorul întreprinderilor mici şi mijlocii.
„Digitalizarea afacerilor mici şi mijlocii a fost o prioritate pe agenda Confederaţiei Naţionale pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF), care a insistat asupra importanţei alocării unor sume suplimentare pentru a susţine digitalizarea IMM-urilor, deoarece consideră că digitalizarea este un motor important al creşterii productivităţii şi implicit, al creşterii salariilor, şi la reducerea inegalităţilor sociale”, se menţionează în comunicat.
La întâlnirea cu prim-ministrul Nicolae Ciucă, din aprilie, reprezentantele CONAF au discutat despre necesitatea susţinerii eforturilor de digitalizare a afacerilor firmelor mici şi mijlocii, în condiţiile provocărilor, riscurilor şi incertitudinilor din mediul economic local şi global.
„Suntem pregătiţi să facem pasul spre digitalizare, să conlucrăm cu mediul asociativ pentru a oferi predictibilitate, şanse egale de dezvoltare şi pentru a susţine educaţia antreprenorială”, a răspuns atunci premierul Nicolae Ciucă.
Cristina Chiriac, preşedinta CONAF, a subliniat că organizaţia a insistat pentru alocarea unor finanţări suficiente, substanţiale, pentru digitalizarea afacerilor mici şi mijlocii.
„Nu ne-am limitat doar la întâlnirea cu premierul, am prezentat şi ministerelor implicate direct în susţinerea programului guvernamental argumentele noastre în favoarea susţinerii eforturilor de digitalizare a afacerilor mici şi mijlocii. Am arătat că mediul economic, cu provocările sale, impune digitalizarea afacerilor şi multe companii mici şi mijlocii riscă să nu poată supravieţui în competiţia din piaţa în care activează”, a menţionat Cristina Chiriac.
În întâlnirile de la Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, reprezentantele CONAF au descris beneficiile semnificative pe care firmele mici şi mijlocii le au prin utilizarea instrumentelor digitale.
„În întâlnirile pe care CONAF le-a avut cu reprezentanţii Guvernului am insistat asupra efectului extrem de favorabil al impulsionării digitalizării firmelor mici şi mijlocii. Am explicat că, spre deosebire de marile companii, firmele mici şi mijlocii nu au suficiente resurse pentru a finanţa proiecte de digitalizare. Dar am adăugat că digitalizarea este obligatorie pentru a se menţine în piaţă, deoarece reduce costurile tranzacţiilor, oferă un acces rapid la informaţii şi o comunicare mai eficientă cu furnizorii, facilitează accesul la resurse, inclusiv la finanţare. În opinia CONAF, digitalizarea oferă acces firmelor mici şi mijlocii la canalele de formare şi recrutare, şi la serviciile guvernamentale, care sunt din ce în ce mai disponibile online. În plus, digitalizarea susţine inovarea şi este resursa necesară pentru a creşte performanţa economică a firmelor mici şi mijlocii”, a adăugat Cristina Chiriac.
CONAF consideră că asigurarea finanţării pentru cele 73 de proiecte de digitalizare aprobate este un pas important pentru mediul de afaceri din România, dar speră să fie acompaniat de extinderea programului şi în viitor.
Confederaţia Naţională pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF) este cea mai puternică confederaţie din România ce reuneşte interesele antreprenorilor în spiritul european al egalităţii de gen, egalităţii de şanse. CONAF reprezintă cea mai mare entitate de acest gen din România, o organizaţie care promovează şi susţine antreprenoriatul românesc, lucru fără precedent, care deschide orizonturi de colaborare şi cooperare atât pe plan intern cât şi internaţional. CONAF a luat fiinţă ca urmare a necesităţii de a crea o cultură antreprenorială modernă, sustenabilă şi echitabilă, nu numai pentru antreprenoriatul feminin, ci şi pentru întregul mediu de business. CONAF are în componenţa sa 2 federaţii, 10 patronate, 5 asociaţii, 19 sucursale şi peste 3.000 de companii.