Concedieri la Poșta Română și haos la Otopeni pentru a salva o investiție imobiliară privată ratată

Publicat: 11 sept. 2024, 18:47, de Autor: Andrei Ceausescu, în Dezvăluiri , ? cititori
Exclusiv
Concedieri la Poșta Română și haos la Otopeni pentru a salva o investiție imobiliară privată ratată

Câteva sute de angajați ai Poștei Române și câteva zeci ai Vămii și-ar putea pierde locurile de muncă până la finalul anului dacă planurile de reorganizare ale directorului Valentin Ștefan și ale conducerii Autorității Vamale Române vor fi puse în aplicare. La mijloc este prinsă și o afacere imobiliară din zona Otopeni, care ar deveni peste noapte beneficiarul acestei tentative de așa-zisă ”eficientizare” a activității celor două instituții.

Potrivit surselor noastre, conducerea Companiei Naționale Poșta Română are în plan externalizarea activității de prelucrare și sortare a coletelor externe, plus întreaga logistică necesară acestor operațiuni, către un contractor privat. În acest moment, sortarea și prelucrarea se realizează intern, în sediul proprietate al Poștei Române din Giulești, cu implicarea a peste 200 de lucrători poștali. În același sediu funcționează și un birou al Vămii Române dedicat în exclusivitate activităților vamale specifice ale Poștei, birou ce prelucrează acum circa 5.000 de AVB-uri zilnic.

Reorganizarea prin externalizare a activității de vămuire presupune, în primul rând, mutarea întregii activități de coletărie externă la sediul prestatorului și mutarea activității vamale în cadrul altui birou, urmând ca Poșta Română să achite un tarif negociat cu prestatorul pentru fiecare colet în parte. Dincolo de pierderea locurilor de muncă din cadrul Poștei și desființarea unui birou vamal, cea mai mare problemă a mișcării puse la cale în cadrul celor două mari instituții de stat este aceea că beneficiarul este deja cunoscut. Este vorba despre Cargo Air Terminal, companie ce a dezvoltat, în urma unei investiții de peste 5 milioane de euro, un mare depozit logistic în apropierea Aeroportului Otopeni.

Cargo Air Terminal este deținută, indirect, de Adrian Isar (foto stânga), proprietarul logisticianului ASG Wind Transport și fondator al Asociației Comisionarilor în Vamă, de Rodica Belcea, soția lui Dan Belcea (foto dreapta), fost director general al CFR Marfă, de investitorii turci Akkaya Mehmet Serdar și Tosun Bayram, și de Olivia Andronescu, proprietara companiei de construcții Garanti Construct.

Foarte interesant, Dan Belcea are un istoric de afaceri controversat. De-a lungul vremii, Belcea a fost angajat în companiile Graffiti/BBDO, trecând prin Prima TV și ajungând la Adevărul SA, unde a ocupat funcții de conducere. Ulterior, Belcea a fost numit directorul CFR Marfă în timpul guvernării Ponta, iar soția sa a primit un post de conducere în Ministerul Transporturilor.

Isar și Belcea au intrat în afacerile imobiliare împreună după ce au dezvoltat  două blocuri de locuințe în apropierea Ambasadei SUA, pe un teren trecut miraculos din fondul forestier în intravilan. Și atunci au fost asociați cu aceeași oameni de afaceri turci cu care au dezvoltat ulterior și depozitul de lângă aeroport. Doar că a doua lovitură imobiliară nu a avut succesul celei dintâi și de ceva vreme depozitul stă fără chiriași, la fel cum și încercările repetate de a-l vinde n-au stârnit niciun interes pe piață.

S-ar părea însă că celor doi oameni de afaceri le surâde din nou șansa, ei reușind să-l convingă pe directorul Companiei Naționale Poșta Română, liberalul Valentin Ștefan (foto centru), de ”utilitatea” transferării activității de coletării care depozitul lor. Printr-o serie de investiții – posibile în acest moment când există clientul captiv Poșta Română – Cargo Air Terminal încearcă să doteze depozitul cu utilaje pentru prelucrarea și sortarea coletelor, pentru a putea realiza serviciile.

În ceea ce privește realizarea activităților vamale pentru coletele Poștei Române, acestea urmează a fi efectuate de către Biroul Vamal Otopeni, condus de fostul șef al Autorității Vamale, Bogdan Mehei. Iar aici apar primele probleme de ”eficientizare”. Vama Otopeni, care deja răspunde de un volum uriaș de trafic aerian și rutier, aproximativ 55.000 de colete lunar, ar trebui să preia și zecile de mii de colete ale Poștei, până la un total de aproximativ 140.000 de colete lunar, ceea ce duce în mod firesc la supra-aglomerarea activității, dacă nu chiar la blocarea acesteia.

Fără a lua în calcul problemele legate de disponibilizarea de personal, o chestiune oricum fierbinte în cadrul Poștei Române, singura eficientizare ar fi cea a investiției lui Adrian Isar și Dan Belcea, al căror depozit, care stă de mai bine de un an fără chiriași, ar deveni funcțional și profitabil. Iar graba cu care se dorește a fi efectuată mișcarea se explică și ea prin faptul că mai este foarte puțin până la alegeri și nu se știe cine va fi numit politic în funcția de director al Poștei Române, ocupată acum de liberalul Valentin Ștefan.