Condițiile în care șoferii pot să circule cu anvelope de vară și iarna
Șoferii pot să circule cu anvelope de vară și iarna, însă, în anumite condiții. Noul Cod Rutier 2024 permite acest lucru, doar dacă sunt respectate unele reguli specifice.
Obligația șoferilor de a circula cu anvelope de iarnă din luna noiembrie până la final de martie a fost în vigoare până în 2011.
Legea a fost modificată, însă, prin OUG 5/2011. Noul text al legii permite conducătorilor auto să circule și iarna cu anvelope de vară, potrivit Pro Motor, condiția fiind ca vehiculul respectiv să circule pe un drum uscat, adică să nu fie vorba de un drum acoperit de gheață, zăpadă sau polei.
Trebuie menționat faptul că specialiștii recomandă utilizarea exclusivă a anvelopelor de iarnă în sezonul rece, întrucât ele oferă o aderență optimă la temperaturi scăzute, mult mai bună față de anvelopele de vară.
De asemenea, este necesar să se acorde o atenție mare și gradului de uzură al anvelopelor, indiferent de tipul lor. Astfel, anvelopele marcate cu literele M și S (M+S, M.S. sau M&S) trebuie să îndeplinească cerințele de utilizare specificate în legislația rutieră națională.
Dacă circulă cu anvelope uzate, indiferent de tipul lor, șoferii pot primi amenzi de până la 3.300 de lei. Sancțiunea este valabilă inclusiv pentru șoferii care folosesc anvelope de vară pe drumuri acoperite de zăpadă, gheață sau polei.
Verificarea nivelului de uzură al anvelopelor se poate face vizual. Specialiștii recomandă ca banda de rulare a unei anvelope noi să aibă între 9-11 mm, iar atunci când se atinge nivelul minim anvelopa să fie înlocuită.