Constructorii Autostrăzii Moldovei, pe ritmuri diferite: Primul lot se apropie de 40%, dar întârzieri notabile pe lotul 2 Mizil–Pietroasele
Primul lot al Autostrăzii Moldovei, gestionat de Asocierea Pizzarotti–Retter, se apropie de 40% execuție, dar problemele întâmpinate de lotul 2 Mizil–Pietroasele ridică semne de întrebare asupra deschiderii în octombrie 2024.
Miercuri dimineață, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a publicat datele actualizate privind progresele în construcția Autostrăzii Moldovei (A7), dezvăluind evoluții contrastante pe diferite loturi ale proiectului.
Primul lot al autostrăzii, gestionat de Asocierea Pizzarotti–Retter, a atins un avans notabil de 40% execuție, alimentat de o mobilizare constantă. Se estimează că acest lot ar putea fi deschis traficului în octombrie 2024, conform noului termen stabilit în contract.
Însă, lotul 2, supervizat de constructorii Coni–Trace, înregistrează un progres de 35,4%, subliniind necesitatea unui efort suplimentar pentru a respecta graficul de execuție. Situația devine critică pentru lotul 2 Mizil–Pietroasele, având o lungime de 28 km, unde deschiderea tronsonului la sfârșitul anului viitor nu este garantată. Conducerea Ministerului Transporturilor și CNAIR indică o mobilizare insuficientă a drumarului bulgar din asociere drept principala cauză a întârzierilor.
De asemenea, constructorul UMB a raportat un progres de 25% pe primul lot al secțiunii Buzău–Focșani, depășindu-și raportarea anterioară de 22% pentru cei aproape 5 kilometri de la Buzău. Cu toate acestea, niciunul dintre cele 4 loturi UMB dintre Buzău și Focșani nu a atins încă pragul de 30%, în pofida termenelor contractuale strânse. Loturile 1 și 4, considerate „scurte” (5 și 10 km), au ca termen de finalizare august 2024.
Comparativ cu jumătatea lunii noiembrie, asocierea Pizzarotti–Retter înregistrează o creștere semnificativă, trecând de la 34% la 40% pe lotul dintre Dumbrava (A3) și Mizil de 21 de kilometri. Progresul lunar constant este menținut la 5-6%.
Pentru lotul 3, Pietroasele–Buzău (14 km), constructorul Nurol din Turcia are programat să înceapă lucrările la primăvară, având la dispoziție un termen de 20 de luni pentru finalizare.
Imaginile recente cu drona de pe șantierul UMB, în zona „cocoașa” Focșani, oferă o perspectivă vizuală asupra stadiului lucrărilor și a provocărilor întâmpinate în procesul de construcție, subliniind necesitatea unei atenții sporite asupra problemelor întâmpinate pe diversele loturi ale autostrăzii.