COTAR: Solicităm din nou Parlamentului României să demită de urgență pe Cristian Roșu, care se face că nu vede ce se întâmplă în piața asigurărilor

Publicat: 27 oct. 2022, 13:04, de Ziarul Puterea, în ESENȚIAL , ? cititori
COTAR: Solicităm din nou Parlamentului României să demită de urgență pe Cristian Roșu, care se face că nu vede ce se întâmplă în piața asigurărilor
Cristian Rosu si Vasile Stefanescu

Piața asigurărilor RCA are în continuare probleme în ceea ce privește achitarea despăgubirilor rezultate din accidente auto, ceea ce duce la probleme pentru despăgubiți și la mii de procese în instanță.

„Cu 50.000 de dosare neachitate și procese în instanță cu echivalentul a 200 milioane euro, Euroins este în faliment, dar supraviețuiește datorită vicepreședintelui ASF Cristian Roșu, nimeni altul decât vărul lui Liviu Dragnea, cel care a ținut în brațe și societatea City Insurance care a lăsat o gaură păgubiților români de peste 1 miliarde de euro”, spune Vasile Ștefănescu, președintele COTAR.

Una dintre probleme, semnalată de Economica.net, este că Euroins, care adună două milioane de clienți având cele mai ieftine polițe RCA, are calcule proprii atunci când vine vorba despre achitarea daunelor și nu ia în calcul prețurile service-urilor auto.

Deși legea 132/2017 dă libertate service-urilor în stabilirea prețurilor pentru reparațiile auto în măsura în care justifică aceste prețuri, dar de multe ori aceștia pun tarife mai mari decât în mod normal pentru manoperă. Dar aceasta nu justifică faptul că societatea de asigurare achită uneori doar jumătate din tariful stabilit de service-uri.

Mai ales când vine vorba de service-uri de brand, precum BMW sau Mercedes, care au ajuns să nu mai accepte să repare mașini lovite de asigurați la Euroins.

Deși nu sunt probleme aparente, datele disponibile pe site-ul companiei Euroins arată că numărul de petiții s-a dublat de la 300 pe lună în prima jumătate a anului până la 600 în prezent. Aceasta indică faptul că sunt totuși probleme pe care clienții le semnalează prin petiții.