Un lanț de simigerie românesc trece granița. Unde își va deschide prima locație în afara României
Românii stau zilnic la coadă la simigeriile LUCA pentru un covrig, un covridog sau o felie de pizza. Acum, compania vrea să își extindă afacerea în Europa de Est, deschizând prima locație în afara României, în Polonia.
Lanțul de simigerii LUCA, care are peste 140 de locații în România, va deschide mâine, 21 mai 2024, o nouă locație în centrul Varșoviei, capitala Poloniei.
Este primul lanț românesc de simigerii care se extinde pe plan internațional, urmând exemplul brandului de cafenele 5 to go și lanțului de restaurante Salad Box.
Reprezentanții LUCA au confirmat pentru ZF deschiderea în Polonia, informație publicată inițial de The Warsaw Voice. Brandul plănuiește să deschidă mai multe locații până la finalul anului.
„Luca, care funcţionează din 2010, are aproape 150 de brutării în România. În aceste locaţii se pot cumpăra pe loc produse proaspete, coapte, inclusiv covrigei cu topping, covrigi, ştrudele, pizza sau sandvişuri şi se poatesavura o ceaşcă de cafea. Este pentru prima dată când compania a decis să-şi încerce mâna în afara ţării sale de origine. Îşi va începe expansiunea internaţională cu Polonia”, notează The Warsaw Voice.
„Piaţa poloneză este matură şi asemănătoare cu cea din România din punct de vedere al obiceiurilor de consum. Clienţii polonezi au potenţialul de a aprecia misiunea Luca”, a declarat Piotr Wilczynski, directorul financiar al lanţului pentru publicaţia poloneză.
LUCA este cel mai extins jucător de pe piața covrigăriilor din România, deși în domeniu mai activează și alți jucători cunoscuți precum Simigeria Petru sau Simigeria Matei. În afară de acestea, mai există și alte afaceri mici, dar piața este fragmentată și nu există studii despre dimensiunea ei, deoarece nu există un cod CAEN specific pentru această activitate.
Tinervis Group, compania din spatele simigeriilor LUCA, a avut în 2022 o cifră de afaceri de 368 de milioane de lei, în creștere cu 75% față de anul anterior. Profitul net a fost de 41 de milioane de lei, cu 34% mai mult.
În 2023, antreprenorul George Adragăi a devenit unicul acționar al LUCA, după ce partenerul său s-a retras din afacere. Cei doi au fondat inițial afacerea împreună în 2010. În 2024, acționarul LUCA își propune să extindă rețeaua, să adauge produse noi în meniu și să ofere cafeaua ZMEU în toate locațiile.