Cristian Tudor Popescu îl critică dur pe Ion Țiriac după declarațiile despre NATO: Cred că a turnat Securitatea la KGB

Publicat: 30 sept. 2024, 17:21, de Vlad Stefan Orjan, în ACTUALITATE , ? cititori

Jurnalistul Cristian Tudor Popescu (CTP) a lansat un atac virulent la adresa omului de afaceri Ion Țiriac, după ce acesta a declarat că România nu are nevoie de baze NATO și investiții militare, susținând că ar trebui să investim mai degrabă în sport și sănătate. Declarațiile au fost făcute în cadrul emisiunii „Prietenii lui Ovidiu”, moderată de Ovidiu Ioanițoaia, și au stârnit reacții mixte în spațiul public.

În cadrul emisiunii, Țiriac a propus reducerea bugetului Apărării și canalizarea fondurilor către tinerii sportivi și sănătatea publică. „Nu vreau război, nu-mi trebuie NATO, nu-mi trebuie bază militară, nu-mi trebuie nimic. Îmi trebuie să am un popor sănătos”, a declarat omul de afaceri.

CTP a reacționat cu ironie și scepticism la aceste afirmații, sugerând că poziția lui Țiriac este periculoasă în contextul geopolitic actual. „Când te trimit în lagăr sau te împușcă în ceafă, medicii Kremlinului recomandă să ai o bună stare de sănătate”, a comentat jurnalistul, subliniind absurdul de a ignora necesitatea apărării și a protecției militare.

Popescu a adus și o acuzație gravă, insinuând că Țiriac ar fi putut fi mai mult decât un simplu colaborator al Securității. „Securitatea l-a recrutat pe Ion Țiriac sub numele de cod Titi Ionescu în 1963, dar acum mă bate gândul că Titi o fi fost mai performant în a turna Securitatea la KGB”, a afirmat CTP, făcând referire la trecutul controversat al lui Țiriac.

Declarațiile lui Ion Țiriac au divizat opinia publică, fiind amplu criticate, dar și susținute de anumite voci care consideră că investițiile în sănătate și sport sunt la fel de necesare ca cele în apărare.