Criza economică l-a afectat și pe Moș Crăciun, în Germania

Publicat: 31 dec. 2024, 17:43, de George Andrei, în ECONOMIE , ? cititori
Criza economică l-a afectat și pe Moș Crăciun, în Germania

Criza din economia germană pare că îl afectează și pe Moș Crăciun de ciocolată. Industria germană de dulciuri a produs aproximativ 164 de milioane de Moși de Crăciun din ciocolată pentru sezonul din acest an, conform datelor prezentate de Asociația Federală a Industriei Germane de Dulciuri. Această cantitate este cu două procente mai mica față de anul 2023.

„Criza economică din Germania nu se oprește și a ajuns și la popularul Moș Crăciun de ciocolată”, a explicat Carsten Bernoth, directorul general al asociației. „Companiile din Germania suferă din cauza  costului materiilor prime importate și al energiei, din cauza cheltuielilor  cu personalul și a  birocrației”.

O treime din producție merge la export

Potrivit Asociației, aproximativ două treimi din figurile de ciocolată fabricate au fost livrate în ultimele săptămâni magazinelor alimentare și universale și comercianților cu amănuntul din Germania, dar cantitățile au fost insuficinte.

Chiar și în această situație, exporturile nu au fost oprite, pentru onorarea contractelor. Cantitățile rămase, după distribuirea pe piața internă, au mers în alte țări, inclusiv în țările Uniunii Europene, în Marea Britanie, Canada și SUA, dar și în regiuni în care acum este vară, precum Australia, Noua Zeelandă și Africa de Sud.

Vestea bună este că din ce în ce mai multe figurine conțin cacao certificată în conformitate cu standardele de durabilitate, potrivit Asociației. În 2023, proporția de cacao certificată în dulciurile vândute în Germania a fost de 81%. În 2011, aceasta era de doar aproximativ 3 %.

Criza ciocolatei s-a resimțit și mai puternic de Sfântul Nicolae și de Crăciun. Slăbirea economiei germane a avut, de asemenea, un impact asupra producției de dulciuri. Industria cofetăriei se luptă cu creșterea costurilor și cu efectele crizei economice.

Asociația Federală a Industriei Germane de Cofetarie reprezintă interesele economice a peste 200 de companii germane, în mare parte mijlocii. Datele provin din sondaje realizate de asociație în rândul membrilor săi.