Criza lovește și industria bunurilor de lux: O renumită companie de cosmetice reduce 7.000 de locuri de muncă

Publicat: 09 feb. 2025, 19:17, de George Andrei, în ECONOMIE , ? cititori
Criza lovește și industria bunurilor de lux: O renumită companie de cosmetice reduce 7.000 de locuri de muncă

Grupul american de cosmetice Estee Lauder a fost lovit de presiunea competitivă tot mai mare din piață, dar și de cererea slabă din China, țară tradițională de desfacere.

Pentru a redresa situația, compania tradițională își extinde planurile de restructurare și reduce 7.000 de locuri de muncă, a anunțat producătorul de ruj MAC, divizie a grupului.

Consiliul de conducere se așteaptă la costuri între 1,2 și 1,6 miliarde de dolari (1,17 până la 1,56 miliarde de euro), în urma procesului de reducere a personalului. Estee Lauder anunțase deja măsuri de restructurare. 

Compania de cosmetice de renume mondial trebuie să reducă 7.000 de locuri de muncă, cu scopul este de a genera din nou o creștere a vânzărilor și o marjă de profit ajustată de două cifre în următorii ani.

În 2024, Estee Lauder anunțase deja măsuri de restructurare și estimase costuri de până la 700 de milioane de dolari, în acest proces. În al doilea trimestru din 2024, veniturile scăzuseră cu 6%, până la 4 miliarde de dolari. Analistii se asteptau chiar la o scădere de 7,3%, a veniturilor, pana la 5,97 miliarde de dolari, potrivit kurier.at.

Industria bunurilor de lux, care include și alte companii renumite, este sub presiune de ceva timp din cauza scăderii cererii din China.

Dar slăbiciunea Estée Lauder, notează Reuters, nu s-a limitat la China, deoarece vânzările în America au scăzut și ele cu 2%.

„Concurența este acerbă pentru produse cosmetice, iar consumatorii din alte regiuni importante, cum ar fi Statele Unite, nu cheltuiesc la fel de liber ca în ultimii ani”, a declarat Dan Coatsworth, analist de investiții la AJ Bell.

Concluzii crizei arată că Estee Lauder se luptă cu presiunea competitivă și cererea slabă din China, iar pentru a redresa situația, compania tradițională își extinde planurile de restructurare și reduce 7.000 de locuri de muncă. De asemenea, concurența este acerbă pentru produse cosmetice, iar consumatorii din alte regiuni importante, cum ar fi Statele Unite, nu cheltuiesc la fel de mulți bani pe cosmetic, ca în ultimii ani.