Cum ajungi de la hobby în design interior la o afacere de un milion de euro în HoReCa
Antreprenoarea româncă Denisa Ștefan a investit, acum șapte ani, 5.000 de euro într-un site cu decorațiuni de casă și candy bar. Acum, firma sa a ajuns la afaceri de peste un milion de euro pe an.
Denisa Ştefan a lansat acum șapte ani Rose Home, care a fost conceput ca un site de decoraţiuni de casă şi evenimente private – organizare candy bar, lemonade bar, accesorii inedite pentru amenajări tematice, cu o investiţie iniţială de 5.000 de euro, dedicată stocului iniţial de marfă şi creării magazinului online. Pe parcurs, Rose Home şi-a schimbat oferta de produse şi din anul 2016 reprezintă o companie cu produse dedicate domeniului HoReCa, importul şi distribuţia directă de veselă, pahare, tacâmuri şi vase de prezentare.
Întregul demers al afacerii a necesitat o investiţie totală de 80.000 de euro, în crearea conceptului, stocul iniţial de marfă, site, prezenţa la târguri de profil, un depozit cu logistică proprie şi showroom de prezentare poziţionat în centrul Capitalei.
Cătălin şi Denisa Ştefan conduc afacerea de familie Rose Home şi deţin o experienţă de peste 15 ani în domeniul ospitalităţii. Denisa a lucrat în partea operaţională pentru Grupul Accor iar Cătălin pe partea de achiziţii şi ulterior ca F&B Director pentru Hotelul Novotel, când în anul 2017 a decis să se alăture demersului antreprenorial al soţiei şi împreună să se ocupe de managementul şi dezvoltarea companiei.
„Am început dezvoltarea afacerii într-o perioadă de boom a zonei de e-commerce, am vrut sa împletesc o pasiune personală cu experienţa acumulată și să activez într-un domeniu în creștere. Ulterior, am trecut de la site-ul cu decoraţiuni la piaţa de veselă şi produsele de servire colorate, pentru că mi-am dorit să pun în evidenţă tendinţele în materie de design şi care să permită prezentarea preparatelor culinare într-un mod cât mai atrăgător”, declară Denisa Ştefan,fFondator și Managing Partner, Rose Home.
Piața restaurantelor este una vibrantă
„Piaţa restaurantelor este foarte vibrantă, investitorii călătoresc mult şi adună experienţe din toată lumea pe care doresc să le implementeze într-un business local, fac investiţii mari la nivel de decor şi locaţie şi îşi doresc să ofere clienţilor finali o mâncare bună servită în produse de calitate, durabile. Suntem foarte atenţi când ne alegem furnizorii la toate aceste aspecte şi încercăm să ţinem pasul cu ideile şi feedback-ul venit din partea clienţilor noştri”, declară Cătălin Ştefan, fondator și managing partner, Rose Home.
90% din produse sunt destinate locațiilor HoReCa
Portofoliul Rosehome este reprezentat de peste 20 brand-uri internaţionale de producători din domeniul veselei de porţelan şi ceramică, tacâmuri, pahare, produse de prezentare şi servire din lemn, melamina, inox sau fonta şi lucrează cu lanţuri hoteliere de 3-4-5 Stele, lanţuri de resturante şi cafenele, locaţii HoReCa mici şi medii, baruri, bistro-uri, centre de evenimente şi un procent mai mic de persoane fizice venite direct din site.
90% dintre produsele din portofoliul Rose Home sunt destinate către HoReCa şi 10% către zona de B2C. Pentru anul 2022, fondatorii vizează afaceri de 1.3 milioane de euro şi îşi propun o creştere a veniturilor cu 30% faţă de 2021.
Pe termen mediu, compania analizează oportunitatea de a îşi extinde operaţiunile online pe piaţa din Bulgaria şi de a intra în piaţa de producţie de veselă.