Cum arată lotul Râmnicu Sărat – Mândrești Munteni al A7 Buzău – Focșani înainte de inaugurare
Pe șantierul lotului 3 dintre Râmnicu Sărat și Mândrești Munteni al (A7) Buzău – Focșani, parte din Autostrada Moldovei, se fac ultimele pregătiri înainte de deschiderea circulației. Este chiar lotul care lipsește din Secțiunea Buzău – Focșani (36 km), celelalte trei fiind date în trafic în luna noiembrie. Toate au fost construite de grupul UMB.
Cum arată lotul Râmnicu Sărat – Mândrești Munteni al A7 Buzău – Focșani înainte de inaugurare? Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, s-a aflat, marți, pe șantier și a prezentat stadiu lucrărilor cu câteva zile înainte de deschiderea traficului, care este preconizată pentru vineri, 20 decembrie.
„Am fost pe șantierul lotului 3 Râmnicu Sărat – Mândrești Munteni al Autostrăzii Moldovei A7 (Buzău – Focșani), unde antreprenorul face ultimele pregătiri pentru darea în trafic, care va avea loc în câteva zile, cel mai probabil în cursul zilei de vineri.
Stadiul este următorul:
- sunt în curs de finalizare lucrările de semnalizare orizontală (aplicarea marcajelor) și verticală (panouri);
- au fost finalizate toate cele 17 de structuri (poduri și pasaje);
- au fost finalizate lucrările de umpluturi pentru terasamente pe întregul amplasament: corpul autostrăzii, rampe, bretele și drumuri de legătură;
- au fost finalizate lucrările de așternere a stratului de asfalt MAS16 (stratul de uzură);
- sunt în curs de finalizare lucrările de realizare a drumurilor de întreținere, pe ambele părți ale proiectului;
- sunt în curs de finalizare lucrările de montare a parapetului median și lateral;
- este în curs de finalizare montarea portalurilor și a panourilor cu mesaje variabile (VMS)“, a transmis Irinel Ionel Scrioșteanu, pe Facebook.
Oficialul de la Transporturi a amintit că, de vineri, se va putea circula de la Focșani la Buzău numai pe autostradă.
Autostrada Moldova (A7) este prima autostradă a României aflată integral în execuție (are 13 loturi și 320 km în total), iar, la final, va lega Moldova de Muntenia și prin infrastructură rutieră. A fost prevăzută în 𝗣𝗿𝗼𝗴𝗿𝗮𝗺𝘂𝗹 𝗜𝗻𝘃𝗲𝘀𝘁𝗶𝘁𝗶𝗼𝗻𝗮𝗹 𝟮𝟬𝟮𝟭-𝟮𝟬𝟯𝟬 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗱𝗲𝘇𝘃𝗼𝗹𝘁𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗶𝗻𝗳𝗿𝗮𝘀𝘁𝗿𝘂𝗰𝘁𝘂𝗿𝗶𝗶 𝗱𝗲 𝘁𝗿𝗮𝗻𝘀𝗽𝗼𝗿𝘁 𝗱𝗶𝗻 𝗥𝗼𝗺𝗮𝗻𝗶𝗮, elaborat și aprobat în perioada 2020-2021 și reprezintă cel mai mare proiect de infrastructură rutieră finanțat din PNRR.
Unii specialiști în infrastructură rutieră consideră însă că a deschide la finalul acestui an lotul 3 ar însemna un rabat la calitate. Faptul că s-a lucrat la foc automat în condiții meteo nu tocmai prielnice nu ar fi chiar în regulă, mai ales că stratul de uzură s-ar fi așternut pe temperaturi scăzute și umiditate. Rămâne de văzut dacă asfaltul va rezista după sezonul rece.