Cum integrăm angajații noi în companie?

Publicat: 18 nov. 2022, 15:23, de Publyo.ro, în Advertoriale , ? cititori
Cum integrăm angajații noi în companie?

O parte importantă a procesului de recrutare este integrarea noilor angajați în companie. Este responsabilitatea angajatorului să prezinte noii veniți și să se asigure că aceștia se simt confortabil încă din primele zile la locul de muncă. Un onboarding bine organizat arată profesionalismul companiei. Acesta este un aspect important care va afecta opiniile despre tine ca angajator.

Ce înseamnă integrarea noilor angajați?

Onboarding (în engleză) înseamnă procesul de integrare a noilor angajați – introducere în structura organizatorică a companiei. Acestea reprezintă toate activitățile menite să dezvăluie:

  • strategia companiei
  • valorile pe care le îmbrățișează
  • caracteristicile serviciilor și produselor
  • responsabilități
  • obiectivele de afaceri etc.

Pentru un angajat nou, o integrare bine organizată determină adaptarea rapidă la un mediu de lucru necunoscut. Și asta se traduce prin eficacitatea lui în echipă. După ce a cunoscut informațiile relevante despre companie, noul angajat se poate implica în promovarea companiei (atitudine proprie, acțiuni etc.).

 

Cât timp ar trebui să dureze integrarea unui nou angajat?

Este imposibil de precizat cu exactitate cât trebuie să dureze procesul de integrare a noilor angajați în echipă. Cu toate acestea, întâlnim adesea onboarding care coincide cu perioada de probă (de obicei 3 luni , dar se poate extinde până la 12 luni ).

În fiecare companie, procesul de integrare va fi scurtat sau prelungit, din cauza unor factori precum:

 

  • experiența noilor angajați într-o poziție similară
  • politicile și procedurile companiei
  • potenţialul profesional al noilor angajaţi
  • caracteristici specifice postului

 

Cum organizați integrarea noilor angajați?

Primirea unui nou angajat în cadrul companiei, trebuie făcută cu mult timp înainte – chiar înainte de prima lui zi de muncă. Aici putem menționa chestiuni de bază, precum configurarea unei căsuțe de e-mail, organizarea unui loc de muncă și echipamentul necesar.

Cum să vă organizați? Am pregătit mai jos câteva sfaturi:

 

  1. Imediat după acceptarea ofertei de muncă de către candidat, și chiar după semnarea contractului de muncă, solicitați departamentului IT să organizeze echipamentele și alte mijloace necesare desfășurării muncii – adresa de e-mail, telefon, calculator, coduri de acces etc.
  2. Discutați cu departamentul de resurse umane pentru a pregăti documentele necesare care trebuie semnate în prima zi de muncă
  3. Creați un plan și un program de activități pentru  prima săptămână, prima lună, a treia lună, etc.
  4. Cel mai important, nu uitați să informați echipa despre noul angajat care se alătură companiei. Cereți echipei dvs. să pregătească informații care să-l ajute pe noul angajat să cunoască mai bine compania.

Dacă aveți nevoie de angajați noi acum, vă recomandăm să căutați pe europa.jobs!

 

Programul de activități

Prima zi de muncă a noului angajat:

 

  • Primirea acestuia și prezentarea echipei.
  • Îndeplinirea formalităților (semnarea unui contract de muncă, predarea echipamentelor și posturilor de lucru).
  • Prezentarea structurii organizatorice a companiei, calendarul, sfera atribuțiilor.
  • Nu copleșiți noul angajat cu o avalanșă de informații încă din prima zi.
  • Prezentați persoanele cu care va lucra noul angajat.

 

Prima săptămână de lucru al noului angajat:

 

  • Instruire în software și sisteme cu care noul angajat nu este familiarizat până acum.
  • Alocarea noului angajat unei persoane care să-l sprijine și să răspundă la orice întrebări și îndoieli cu privire la noul loc de muncă.
  • Includerea noului angajat într-un proiect la care compania lucrează în prezent.