Cum își răsfață producătorul de jucării Lego angajații

Publicat: 23 nov. 2021, 09:05, de Otilia Caloian, în Business , ? cititori
Cum își răsfață producătorul de jucării Lego angajații
Sursa foto: Pixabay.com

Producătorul danez de jucării Lego, ale cărui „cărămizi” de plastic colorate sunt preferate de copiii din 130 de ţări, a decis să-și recompenseze angajaţii cu bonusuri mai mari şi mai multe zile libere, după ce 2021 s-a dovedit a fi un an „extraordinar”.

Peste 20.000 de angajaţi vor primi trei zile libere suplimentare precum şi bonusuri mărite în luna aprilie, a precizat Benjamin Hjorth, purtător de cuvânt de la Lego, citat de Bloomberg.

Aceste beneficii suplimentare vin la aproape două luni după ce Lego a anunţat dublarea profitului operaţional în primele şase luni ale acestui an, în condiţiile în care grupul danez a crescut mai rapid decât rivalii pe pieţele sale importante. 2021 „a fost un an extraordinar” iar proprietarii companiei vor să recunoască contribuţia angajaţilor, a precizat Benjamin Hjorth.

Lego este recunoscut ca un angajator bun

Lego este renumită pentru faptul că majorează bonusurile angajaţilor care lucrează în magazine, fabrici de producţie şi birouri. În 2015, angajaţii Lego au beneficiat de un al 13-lea salariu. Hjorth nu a dezvăluit cât de mare va fi bonusul pentru acest an.

Cunoscut pentru „cărămizile” sale de plastic colorate, Lego concurează cu nume precum Mattel, producătorul păpuşilor Barbie, şi Hasbro.

Povestea Lego a pornit de la un tâmplar

Istoria pieselor Lego este legată de inventatorul său, Ole Kirk Kristiansen, un tâmplar din Billund, centrul regiunii Jutlandia, care a trecut la lumea jucăriilor inspirat de versiunile în miniatură ale mobilei pe care a început să le creeze la sfârşitul anului 1920 pentru a reduce costurile. Kristiansen a fondat Lego în anul 1932, numele provenind de la îmbinarea primelor două litere din cuvintele daneze ‘leg godt’ (‘joacă bine’), fără să ştie că în limba latină ‘lego’ înseamnă ‘eu îmbin’.

Lego Group este prezent în peste 130 de ţări. Filiala din România a grupului a fost înfiinţată în anul 2011, dar şi-a început oficial activitatea la 1 ianuarie 2012. Lego deţine o cotă de 30% pe piaţa de jucării din România.

Odată cu pandemia, vânzările de jucării, implicit și cele Lego, au explodat, dat fiind faptul că toți copiii au fost nevoiți să stea acasă.