Cum poți convinge angajatorul că ești persoana potrivită pentru un job

Publicat: 15 dec. 2022, 14:11, de Puterea.ro, în Advertoriale , ? cititori
<strong>Cum poți convinge angajatorul că ești persoana potrivită pentru un job</strong>

Îți dorești un job mai bun? Cu toate că procesul de recrutare, cu toții pași care duc la interviuri și apoi la angajare poate fi mai lung și destul de provocator, poți să îl treci cu succes dacă ții cont de toți pașii care sunt necesari și dacă te pregătești bine și ești atent în fiecare etapă.

Pentru a fi remarcat de către angajatori și pentru a face față cu succes acestuia, ai nevoie de perseverență, atenție la detalii dar și să îți faci temele bine atunci când interacționezi cu fiecare potențial angajator. Descoperă mai jos care sunt pașii necesari și ce poți face pentru a convinge angajatorul că ești persoana potrivită pentru jobul la care aplici.

Pregătește-te pentru întrebările de la interviu

Orice interviu de angajare, fie că este vorba de unul online sau la sediul companiei, poate veni cu întrebări standard pe care le-ai mai întâlnit, dar și cu întrebări noi, provocatoare. Chiar dacă nu ai cum să știi ce vei fi întrebat de către recrutor sau manager, poți să te pregătești gândidu-te care pot fi întrebările comune și cum ai răspunde la ele. Câteva dintre acestea pot fi:

  • De ce îți dorești acest job?
  • Ce te motivează la locul de muncă?
  • Care a fost o greșeală pe care ai făcut-o și cum ai gestionat-o?
  • De ce vrei să pleci de la actualul angajator?
  • Care este o realizare profesională de care ești mândru?

De exemplu, pentru a răspunde la prima întrebare, te poți inspira din răspunsurile de aici.

Investește energie în crearea CV-ului

Înainte de a aplica la orice poziție, creează materiale care să impresioneze angajatorii. Acest lucru te poate face să te remarci înainte de a cunoaște angajatorul. Actualizează-ți și revizuiește-ți scrisoare de intenție și CV-ul. Asigură-te că nu au greșeli și că au descrierile celor mai recente realizări. Dacă aplici pentru un job creativ, ia în calcul să-ți faci un CV unic, însă profesional.

Cercetează compania angajatoare la care ai aplicat

Un pas important este să știi cât mai multe informații despre compania la care ai aplicat. Citește cu atenție informații relevante de pe website-ul acesteia despre serviciile pe care le oferă, cultura și valorile companiei, portofoliul de clienți, modul de lucru. Dacă poți, discută cu cineva care a lucrat sau lucrează în prezent la compania respectivă.

Citește cu atenție fișa postului

Chiar înainte să aplici, asigură-te că ești persoana potrivită pentru jobul la care candidezi. Citește cu atenție fișa postului, atribuțiile persoanei care va ocupa rolul respectiv, abilitățile necesare și gândește-te bine dacă ești persoana potrivită și cum vei susține aceste sarcini. Pregătește-ți câteva întrebări despre rol dinainte de interviu (scrie-le în agendă) și mergi cu ele pregătite de dinainte.

Fă o primă impresie bună

Prima impresie este extrem de importantă. Nu numai că aceasta va influența modul în care managerul de recrutare te percepe, dar îi va da acestuia și o idee despre cum poți fi perceput de clienți și de alți parteneri sau clienți cu care vei interacționa. La prima interacțiune cu recrutorul, fii plin de energie și pozitiv. Când ești rugat să te descrii, începe cu cele mai bune caracteristici și enumeră-ți realizările într-un mod cantitativ și calitativ. Ține cont și de aspectul fizic și vestimentar.

Descrie de ce ești persoana potrivită pentru job

În timp ce răspunzi la întrebările de la interviu, descrie de ce ești persoana potrivită pentru poziția respectivă. Dacă aplici pentru un job care are mai mulți candidați, acest lucru îl poate ajuta pe angajator să observe de ce ești cea mai bună persoană pentru rolul respectiv. Citește bine descrierea jobului și apoi folosește calitățile și abilitățile pe care angajatorul le caută la un candidat pentru a te descrie, corelând aceste informații cu experiența ta anterioară de lucru.

Încearcă să eviți fraze care ar putea să te descalifice

Există și situații care te pot descalifica ușor, din start. De exemplu, dacă îți vorbești de rău fostul sau actualul angajator, acest lucru va fi mereu un semnal de alarmă pentru recrutor. Sau, la fel, dacă arăți că pui mai mult accentul pe beneficiile pe care le poți primi mai mult decât pe modul în care ți-ai realiza jobul cu succes.

Indiferent care sunt motivele care vor determina un viitor angajator să te contacteze și să-ți ofere un post sau ocazia de a participa la un interviu, este important să fii atent și sigur pe tine. Îți urăm inspirație și mult succes!

Foto: Edmond Dantès/Pexels.com