Cum s-a prezentat România la Târgul Internațional de Turism de la Berlin
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/03/stand-Romania2.jpg)
Peste 100.000 de vizitatori s-au aflat, în perioada 4 – 6 martie, la Târgul Internațional de Turism din capitala Germaniei (ITB Berlin 2025), cea mai mare manifestare expozițională pentru industria turismului mondial, care atrage anual mii de expozanți din toată lumea.
România s-a prezentat la Târgul Internațional de Turism ITB Berlin 2025 cu un stand de 252 de metri pătrați în care au fost prezenți 36 de parteneri co-expozanți, reprezentanți ai autorităților publice locale, federații și asociații patronale din sectorul turism, precum și operatori economici, potrivit Ministerului Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului şi Turismului (MEDAT). Standul României s-a aflat în hala 3, la demisol, alături de standul Albaniei, țară care a fost și sponsor al ITB Berlin 2025, și de cel al Bosniei.
Pavilionul Național al României a fost vizitat și de Ambasadorul României în Republica Federală Germania, Adriana Stănescu, care a purtat discuții cu expozanții români și i-a încurajat să continue participarea la manifestările expoziționale internaționale atât în vederea promovării României ca destinație turistică, cât și a creșterii numărului de turiști străini care ne vizitează țara.
„În marja participării României cu Pavilion Național la târgul de turism ITB Berlin 2025, Ambasada României la Berlin a găzduit un eveniment de promovare și atragere a turiștilor germani prin intermediul membrilor diasporei române organizat de Societatea Germano-Română din Berlin, fundația «Romanian Business Leaders», Asociația «Țara Faină» și publicația «Urlaub in Rumänien». În cuvântul de deschidere, ambasadorul României, Adriana Stănescu, a reiterat importanța continuării și intensificării demersurilor și a proiectelor de dezvoltare și îmbunătățire a imaginii României și de promovare a țării noastre ca destinație turistică atractivă“, a anunțat Ambasada României în Republica Federală Germania.
România, la Târgul Internațional de Turism de la Berlin. Program de prezentare a atracțiilor turistice
Asociația „Țara Faină“ și fundația „Romanian Business Leaders“ au prezentat proiectul „RoBoost“, prin care se va dezvolta o platformă de promovare a României turistice cu ajutorul membrilor diasporei române, aceștia fiind invitați să devină „ambasadori“ în comunitățile în care trăiesc, aducându-și contribuția la creșterea numărului de vizitatori străini în România.
Programul a cuprins o prezentare a atracțiilor turistice din România urmată de o dezbatere interactivă moderată de Robert Schwartz, jurnalist originar din România, care a condus Redacția de limbă Română a postului Deutsche Welle (DW), în prezent fiind președinte al Societății Germano-Române din Berlin (Deutsch-Rumänische Gesellschaft e.V.), la care au luat parte Emil Munteanu, președinte al Asociației „Țara Faină“, și Christian Macedonschi, reprezentant al publicației „Urlaub in Rumänien“.
De asemenea, reprezentanta companiei specializate în turismul vinicol „Romanian Wine Escapes”, Corina-Bianca Gonteanu (sommelier, WSET 2, masterand în oenologie la Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară din București) a introdus participanții în lumea vinului românesc, prezentând câteva vinuri emblematice din soiuri românești și internaționale, din 4 regiuni vitivinicole: Dealu Mare, Drăgășani, Murfatlar și Târnave.
Bogdan Ivan: „Germania este cea mai mare piaţă pentru turismul românesc“
MEDAT şi 36 de agenţii de turism, hotelieri, asociaţii de profil, organizaţii de management al destinaţiei şi autorităţi locale au participat la această manifestare expoziţională pentru a stabili parteneriate care să contribuie la creşterea numărului de turişti străini în România.
„Germania este cea mai mare piaţă pentru turismul românesc. Este ţara care ne aduce cei mai mulţi turişti, dar şi cel mai important partener comercial al României. Anul trecut, am înregistrat o creştere de 10% a numărului de turişti germani, ajungând la peste 240.000 de vizitatori. Prin participarea la ITB Berlin, cea mai mare platformă de afaceri din industria turismului, obiectivul nostru este clar: să consolidăm această tendinţă şi să atragem şi mai mulţi vizitatori străini în România. Acţiunile concrete, susţinute prin parteneriate solide între sectorul public şi cel privat, sunt cheia succesului în creşterea vizibilităţii şi atractivităţii ţării noastre“, a afirmat Bogdan Ivan, ministrul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului şi Turismului.
România a promovat la ITB Berlin 2025 o ofertă turistică diversificată, ce include circuite culturale, turism activ şi de aventură, sejururi pe litoral şi în Delta Dunării, turism rural şi city break-uri. Printre destinaţiile promovate se numără Oradea, Bucureşti, Timişoara, Mamaia – Constanţa, Craiova, precum şi judeţe şi regiuni cum ar fi: Cluj, Sibiu, Prahova, Neamţ şi Bucovina. Un alt punct de atracţie adus în atenţia publicului este Festivalul George Enescu, unul dintre cele mai importante evenimente de muzică clasică la nivel global.
România, promovată și cu spoturile realizate de Charlie Ottley
Standul României a fost conceput ca un hub de interacţiune Business to Business (B2B), menit să faciliteze dezvoltarea parteneriatelor. Timp de trei zile, vizitatorii au descoperit spoturile realizate de Charlie Ottley, aflate în proprietatea MEDAT, care surprind peisajele spectaculoase şi patrimoniul cultural al României şi au putut accesa materiale de promovare a destinaţiei în limbile engleză şi germană, inclusiv broşura turistică a României şi harta turistică generală.
În plus, la stand au fost organizate degustări de produse tradiţionale şi vinuri româneşti, precum şi demonstraţii de încondeiere a ouălor, susţinute de un meşter popular din Bucovina.
Germania este una dintre cele mai competitive pieţe turistice din lume, fiind ţara cu cei mai activi călători din Europa şi sediul unora dintre cei mai mari tur-operatori internaţionali. Pentru a creşte vizibilitatea României, MEDAT a desfăşurat, anul trecut, o amplă campanie de promovare outdoor în Germania. Cu ocazia Campionatului European de Fotbal, peste 600 de taxiuri din Hamburg, Berlin, München şi Frankfurt au fost colantate cu imagini spectaculoase din România.