Cum să scrii un advertorial care să stârnească valuri în presă? Metoda poveștii cu lipici

Publicat: 05 mai 2022, 00:09, de Publyo.ro, în TEHNOLOGIE , ? cititori
Cum să scrii un advertorial care să stârnească valuri în presă? Metoda poveștii cu lipici

Mulți specialiști SEO și oameni de marketing au început să privească advertorialele ca pe un mod de a mai posta câte un link pe un website. Dar de fapt, realizate inteligent, ele pot fi mult mai mult decât atât. 

De fapt, din punct de vedere al scopului lor, principalul motiv pentru care cineva ar trebui să scrie advertoriale nu este dezvoltarea rețelei de backlink-uri, ci convingerea publicului lor de a întreprinde o acțiune. Pentru acest lucru însă, trebuie să înveți cum să scrii advertoriale cu lipici, articole pe care să le citești de plăcere până la capăt atunci când ai ocazia să dai peste vreunul dintre ele.

Cele mai importante lucruri de care să ții cont atunci când scrii un advertorial

#1 Identificarea complexelor publicului

Există un lucru care doare pe fiecare din cei care citesc advertorialele populare. De exemplu, dacă este vorba de un advertorial care face reclamă la șampon, cel mai probabil cititorii săi caută o soluție împotriva căderii părului, pentru eliminarea mătreții sau pentru a obține mai mult volum. Pe de altă parte, dacă este vorba despre un advertorial care face referire la un produs bio de exemplu, motivele din spatele popularității lui pot fi legate de dorința de a trăi mai bine și mai sănătos a cititorilor, speranța de a se vindeca de o boală sau necesitatea de a slăbi. Toate acestea sunt complexe, iar advertorialele compuse pe baza lor oferă soluții pertinente la astfel de probleme.

#2 Agitarea apelor

Ca orice altă poveste bună, și advertorialul tău trebuie să aibe un personaj care duce o viață normală până când i se întâmplă ceva și rutina sa o ia razna. De exemplu, spune povestea unei femei care se străduia să urce pe scara profesională și să obțină o carieră de succes, dar la un moment dat a început să se confrunte cu probleme de sănătate. Sau povestește despre un bărbat care credea că le are pe toate și este în sfârșit fericit, dar într-o zi soția lui l-a părăsit pentru cel mai bun prieten al său. Trebuie să fie întotdeauna vorba de niște personaje cu care publicul tău să poată simpatiza.

#3 Introducerea în scenă a unui inamic

Cine este în spatele durerii care nu dă pace personajelor tale? 

Uneori este vorba de guvern care nu își dorește altceva decât să-și însușească toate veniturile plătitorilor săi de taxe și impozite. Altă dată inamicul este un brand mare care își minte cumpărătorii în legătură cu modul în care sunt fabricate produsele sale. Iar altă dată poate fi vorba deoar de un vecin al cărui unic scop este să strice weekend-urile celorlalți. 

Oferă pe tavă publicului tău un inamic pe care să-l urască din toată inima și atunci el va citi orice îi poveste îi livrezi.

#4 Prezintă o soluție de succes

Odată ce ai câștigat atenția cititorilor tăi, ai înfierbântat spiritele și problema pare să nu mai aibă nicio rezolvare, trântește soluția. Aceea trebuie să fie întotdeauna produsul sau serviciul pe care tu vrei să-l vinzi. 

Demonstrează cu argumente solide de ce prin programul tău de mentorship eroina noastră devine capabilă să negocieze cu superiorii săi și să obțină salarii mai bine plătite; spune cum ajută insecticidul pe care îl vinzi la obținerea unei pajiști cu gazon mai sănătos și mai uniform; și așa mai departe.

Și nu uita să prezinți aceste beneficii ca doar o parte din proprietățile pe care le au produsele sau serviciile pe care le vinzi. Astfel, cititorii tăi care vor înțelege că ceea ce promovezi tu este o soluție excelentă pentru o problemă majoră își vor imagina că produsele și serviciile tale pot face minuni și în alte situații.

Ai grijă însă, indiferent de subiectele pe care le alegi, să nu exagerezi și să nu te depărtezi prea mult de la adevăr. Chiar dacă povestea spusă de tine este inventată, produsele sau serviciile la care faci reclamă în advertorialul tău chiar trebuie să fie bune pentru o situație similară.