Cum se mișcă Erbașu pe primul său lot de autostradă. A intrat și pe viaductul de la Suplacu de Barcău, abandonat de Bechtel
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/02/suplacu-de-barcau.jpg)
La primul său contract pe parte de infrastructură rutieră, Construcții Erbașu trebuie să termine într-un an și jumătate ce nu au reușit americanii de la Bechtel în deceniul trecut. Doar 52 km din Autostrada Transilvaniei (415 km inițiali) au fost deschiși în 2009 – 2010, până la rezilierea contractului cu Bechtel (mai 2013). Erbașu are acum termen vara anului viitor să finalizeze viaductul peste lacul de acumulare de la Suplacu de Barcău (construit în procent de 80% de americani) și tot tronsonul de 26 km dintre Suplacu de Barcău și Chiribiș.
Aflat la primul său lot de autostradă, antreprenorul Constructorul Erbașu a început lucrările și pe viaductul peste lacul de acumulare de la Suplacu de Barcău, cel mai lung viaduct de autostradă construit până în prezent în România. Lucrările aici au fost începute în urmă cu mai bine de un deceniu de către americanii de la Bechtel, dar nu au mai fost finalizate. Viaductul a fost construit în procent de 80%, înainte de rezilierea contractului cu americanii, în 2013.
Erbașu și-a făcut debutul în construcția de autostrăzi cu lucrările la lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș cu o lungime de 26 km, care ar trebui să se finalizeze în vara 2026, dacă nu vor fi întârzieri. Pe acest lot din județul Bihor amplasat între lotul Nurol Nușfalău – Suplacu de Barcău (14 km deschis în 2023) și lotul Precon, Chiribiș – Biharia (a cărui proiectare va începe în mai 2025) este construit și viaductul de la Suplacu de Barcău, cu o lungime de 1.798 metri, cel mai lung viaduct pe o autostradă din România.
Cum se mișcă Erbașu pe primul său lot de autostradă. Se lucrează în mai multe zone
Viaductul cu 45 de deschideri este executat în proporție de 80%, iar antreprenorul Construcții Erbașu va mai lucra la calea de rulare, hidroizolație, grinzile de beton armat pentru susținerea parapetelor de protecție și plăcile de racordare și umplutura din spatele culeilor. De altfel, din cele mai recente imagini cu șantierul de pe lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș se văd echipe de muncitori care lucrează în mai multe zone, în condiții de iarnă cu temperaturi reduse.
„Chiar dacă temperaturile nu sunt cele mai prietenoase, pe șantierul segmentului de autostradă Suplacu de Barcău – Chiribiș lucrările continuă fără oprire. Pentru noi, fiecare metru construit reprezintă un pas important spre finalizarea unui proiect esențial pentru infrastructura României. Drumurile sigure de mâine prind contur prin efortul echipelor noastre de astăzi!“, susține antreprenorul Construcții Erbașu, într-o postare pe Facebook.
Viaductul de la Suplacu de Barcău – Chiribiș:
- Lungime totală: 1.798 metri
- Deschideri 45: 39,25 + 43X40 m + 39,25
- Execuție: 80% execuție contract Bechtel
Nodul rutier de la Chiribiș este de tip „trompetă simplă“, cu 4 bretele și un pasaj peste autostradă, iar pe lungimea lotului mai sunt de realizat 22 de structuri (poduri / viaducte). Tot pe Autostrada Transilvania, dar pe lotul Nădășelu – Zimbor, Ozaltin (Turcia) va construi cel mai lung viaduct contractat pe o Autostradă, cel de 2 kilometri de la Topa Mică.
Alte structuri construite sau în execuție cu lungimi considerabile pe drumuri de mare viteză în România sunt:
- viaductul de la Slatina de 1,7 km deschis circulației pe Drumul Expres Craiova – Pitești (constructor UMB);
- sistemul de poduri de pe Drumul Expres Brăila – Galați de 1,7 km, sistemul de poduri peste râul Siret și complexul feroviar (în execuție UMB)
- podul peste râul Buzău, situat pe lotul 4 al Autostrăzii Moldovei – 1,3 km (aproape de finalizare, constructor UMB)
- podul peste Dunăre de la Brăila (deschis, dar nerecepționat) – 2,19 km (regim de drum național, constructor WeBuild – IHI).