Dacia a dat lovitura în Germania: noul model care înregistrează o creștere fulminantă a vânzărilor
Dacia este cel mai căutat produs de export al României și se vinde ca pâinea caldă în ”patria mașinilor”, Germania, dar și în alte țări din Europa. Noul Duster hibrid, produs în România, înregistrează o creștere fulminantă a vânzărilor.
În primele șapte luni ale anului 2024, Dacia a vâzut 13.581 de Dacia Duster în Germania, adică 30% din totalul vânzărilor.
În ciuda succesului Duster, modelul Sandero rămâne cel mai vândut din portofoliul Dacia pe piața germană, cu 19.000 de unități vândute în primele șapte luni, adică o creștere de 38% față de anul trecut.
Per total, Dacia a înregistrat o creștere de 10% a vânzărilor în Germania în anul 2024.
Dacia a demarat deja livrările noului Duster III, odată ce vechea generaţie a ieşit din producţie în iunie, iar uzina de la Mioveni începe pregătirile pentru Bigster, primul SUV compact din gama constructorului.
Miza lansării lui Bigster în producţie reprezintă şi creşterea accelerată a businessului Renault din România, maşina fiind dintr-un segment superior, va avea cel mai mare preţ mediu din gamă, iar acesta va genera venituri suplimentare companiei. Spre exemplu, anul trecut Automobile Dacia a rulat afaceri de 5,25 mld. euro cu o producţie de 322.000 de maşini.
În ceea ce priveşte producţia uzinei de la Mioveni, lansarea în producţie a noului Duster III va susţine volumele din acest an, chiar dacă nu vor urca la 350.000 de unităţi, cât este capacitatea maximă.
Mihai Bordeanu, managing director, Dacia Brand South Eastern Europe & country head România, declara într-un interviu că în 2024 producţia de la Mioveni se va apropia de capacitatea maximă, iar acum compania lucrează la pregătirile pentru Bigster, primul SUV compact al mărcii. Producţia sa de serie va începe în 2025, iar maşina va fi lansată oficial la final de octombrie, în cadrul Salonului Auto de la Paris.