Dacia a fabricat 1.000.000 de automobile echipate cu motorizare mixtă
Producătorul Dacia a anunțat, oficial, pe 24 iunie, că a atins o producție de 1.000.000 de automobile echipate cu motorizare mixtă – benzină și GPL, începând cu lansarea modelului în producție, în anul 2012.
Dacia este singurul producător care propune, sub denumirea ECO-G, motorizări cu carburație mixtă benzină și GPL pe ansamblul gamei sale de modele termice.
Această soluție inovatoare, dezvoltată de ingineria din România pentru a maximiza eficiența vehiculului și a reduce impactul asupra mediului, este complet integrată în uzină, arată un comunicat al companiei.
Toate specificațiile versiunilor ECO-G sunt prevăzute în dezvoltarea vehiculelor încă din faza inițială de proiectare a modelelor.
În modul de funcționare pe GPL, modelele românești emit, în medie, cu 10 la sută mai puțin CO2 comparativ cu cele echipate cu motorizări pe benzină echivalente.
Potrivit datelor publicate de constructorul român, la nivelul anului 2024, motorizările ECO-G reprezintă 35 la sută din totalul vânzărilor mărcii pe piața din România.
Modelul Logan deține cea mai mare pondere a comenzilor pentru motorizarea cu carburație mixtă (55 la sută).
Acesta este urmat de Sandero/Sandero Stepway (48 la sută) și de Jogger (44 la sută).
Pe plan internațional, principalele piețe pentru gama Dacia ECO-G sunt Italia, Franța, Germania, Spania și Polonia.
Cele un milion de vehicule ECO-G comercializate de Dacia din 2012 încoace au avut un impact ecologic favorabil.
Practic, un milion de tone de CO2 nu au ajuns în atmosferă.
Vorbim aici despre cantitatea de CO2 care este absorbită într-un an de o pădure cu suprafața orașului București.
Calculul este făcut pentru 100.000 de kilometri parcurși de fiecare automobil în regim GPL.